«El col·leccionable és una acció per donar a conèixer el candidat»

Albert Abelló es contradiu després d'afirmar: «no té propaganda ni missatge polític» | Els àlbums de cromos de l'alcaldable de CiU han estat retirats dels centres d'ensenyament després de la polèmica | Ballesteros demana dimissions

per Josep M. Llauradó , Tarragona, 25 de març de 2015 a les 13:13 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 25 de març de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Albert Abelló, amb el maginet, aquest matí. Foto: TarragonaDiari.cat


Polèmica servida a la precampanya electoral tarragonina després que la darrera acció del candidat convergent, Albert Abelló, acabés aquest dimarts als centres d'ensenyament recomanada pel mateix Departament. L'alcalde Josep Fèlix Ballesteros ha estat l'últim a fer valoracions demanant fins i tot «alguna dimissió» després de dir que «em sembla una greu errada i una mala forma de fer campanya», i ha afegit que «s'estan fent sols l'anticampanya». El PSC, ERC i ICV-EUiA van demanar explicacions després que el diputat Xavier Sabaté ho fes públic.


Arran de tot plegat, el partit ha hagut de sortir en la seva defensa amb un comunicat. En ell, Abelló assegura que «em vaig posar en contacte amb la Núria Montardit, directora del Camp d'Aprenentatge, per presentar-li el col·leccionable, es van proporcionar 100 àlbums però mai s'ha volgut generar cap tipus de problema». El candidat afirma que «l'àlbum ha fugit del missatge polític i de logos de la formació per la que em presento» i que «a d'altres els ha faltat temps per jugar a la política de curta volada i veure fantasmes on no n'hi ha». El comunicat finalitza amb un nou retret: «els hagués encantat promoure un col·leccionable com aquest, però estan més avesats al clavagueram polític».
 

No és propaganda, però sí que és una acció promocional del candidat

Albert Abelló ha assistit aquest dimecres al minut de silenci davant de l'Ajuntament. En l'atenció als mitjans, en assenyalar-li que si bé en l'àlbum no hi ha el logo de CiU sí que hi surt la seva foto i el web dels «Tarragonins» enllaça amb el seu web de campanya, Abelló ha assegurat que «és una acció promocional de precampanya per donar a conèixer el candidat, no me'n vull amagar».


El convergent ha titllat la polèmica d'«innecessària i no buscada per part nostra», ha garantit que ja s'havien retirat els exemplars i també ha animat a la resta de partits a dur a terme accions semblants: «si els socialistes treuen un col·leccionable jo també el faré, tot el que siguin accions dinamitzadores per la ciutat i fer campanyes més enllà del fulletó que sempre s'ha fet».

Després de les salsitxes solidàries, arriben els cromos solidaris

Seguint amb la distribució dels cromos per més de tres-cents comerços de la ciutat, CiU s'ha fixat en el menjador social de Bonavista, oferint-los poder reunir alhora que regalen el cromo una aportació voluntària d'un euro. Es tracta del cromo número 28, dedicat a Lluís Ponç d'Icart, i el 86, un dels d'Antoni Gaudí.

 

Participació