fil directe

Carta a les lectores i lectors

«El periodisme, en aquest context, si no el fem des de mitjans com NacióDigital, ens el faran. Per això ens cal que ens feu costat, que ens feu més forts i més lliures»

| 20/08/2020 a les 11:15h
Arxivat a: Subcriptors NacióDigital, membresocnacio

Benvolgudes lectores i lectors,

I de sobte, tot va parar. Les escoles i universitats tancades, els bars, els restaurants i el comerç amb la persiana baixada, les empreses a mig gas i el trànsit reduït a la mínima expressió. Ens vam quedar sense Sant Jordi, sense festes majors i el poc futbol que hem tingut... ens el podíem estalviar. Hem anat recuperant el ritme de forma intermitent i no sabem quan recuperarem (i resoldrem) antics debats. 

El que no s'ha aturat és NacióDigital, que aquests mesos heu llegit més gent que mai. Amb l’arribada del coronavirus i l’interès informatiu que ha generat, les dades d’audiència es van enfilar fent-nos el diari més llegit en català segons els mesuradors OJD i comScore. Els bons resultats del març s’han mantingut. Gràcies per haver-nos fet confiança i compartir-nos a les xarxes amb més intensitat que mai!

Fa mesos que la nostra redacció, un equip humà de més de quaranta persones, treballa a tota màquina, ja sigui des de casa o des de la redacció, per explicar-vos, sense alarmisme però sense amagar res, l'impacte del coronavirus des de tots els racons del país i en tots els àmbits. En el de la salut, sí, escoltant professionals i pacients, però també des del punt de vista social, de la política, de les dadesde les famílies, de l'economia i del treball. I mirem de ser al costat de qui pateix i no de qui fa patir.

La redacció de NacióDigital i les seves dinou edicions territorials no han deixat de fer periodisme entès també com un servei públic imprescindible en aquest context. I això vol dir evitar amplificar les fake news i les versions interessades que responen a objectius comercials o polítics, i fer el necessari per escoltar totes les veus. Perquè els diaris han de tenir una línia editorial clara, però també han de ser plurals.

La crisi de la Covid-19 ha tingut un fort impacte en la facturació publicitària dels mitjans i n'amenaça la sostenibilitat. Al sector, les retallades i els expedients de regulació tornen a estar a l'ordre del dia. Per això la vostra col·laboració és ara més necessària que mai, per mantenir la tasca periodística de NacióDigital i la seva independència editorial. El nostre mitjà no té cap gran grup inversor ni cap milionari al darrere, i tampoc està al servei de cap gran empresa o institució.

Ens devem al periodisme i als ciutadans que volen més llibertat i més justícia i que abans de creure volen saber, encara que allò que els expliquem els sigui incòmode o els plantegi contradiccions. Malament rai del periodisme (i de la societat que explica) quan els diaris no van més enllà de fer activisme o s'amaguen darrere d'una mirada cínica i insensible a realitats davant les quals no es pot ser neutral.

I el periodisme, en aquest context, si no el fem des de mitjans com NacióDigital, ens el faran. Per això ens cal que ens feu costat, que ens feu més forts i més lliures, per arribar a més gent i tenir un mapa mediàtic coherent amb la realitat social i política del país. Us animo, doncs, a sumar-vos a la comunitat de subscriptors del diari i a compartir-ho amb els vostres contactes. Per gaudir de promocions i sortejos culturals i de les trobades amb la nostra redacció, sí, però sobretot per fer pinya amb el periodisme crític, compromès i que no té por d'explicar-vos les coses com són i amb rigor.

Gràcies per ser-hi, junts ens en sortirem!
Imatge il·lustrativa
La gran implantació en l'àmbit local és el nostre valor diferencial, un gran patrimoni informatiu que ens obre finestres arreu
Un dels vídeos de la campanya d'Adolescents.cat i la Comissió Europea
Un dels vídeos de la campanya d'Adolescents.cat i la Comissió Europea | Helena Margarit
Deu vídeos d'un minut per explicar polítiques i iniciatives europees que afecten directament la vida dels adolescents
Alba Carreres i la resta de l'equip de «Criar bé»
Alba Carreres i la resta de l'equip de «Criar bé»
L'espai, un programa d'amor fet amb humor, es podrà escoltar els dissabtes a les 15.00 i sempre a RAC1 a la carta
Criar.cat s'adreça a tot tipus de famílies
Criar.cat s'adreça a tot tipus de famílies | Albert Alemany
El projecte, vinculat a NacióDigital, el lidera la periodista Alba Carreres
Alba Carreres, impulsora de Criar.cat
Alba Carreres, impulsora de Criar.cat | Ricard Novella
La periodista, impulsora de Criar.cat, reivindica la necessitat de visibilitzar els diferents tipus de famílies i visibilitzar tot el que implica la cura dels fills
El curs pràctic comptava amb ponents del prestigiós mitjà britànic així com d'altres mitjans de referència