EDUCACIÓ

COMUNICAT El futur de l'Escola Pia

L'Associació Cultural de Sitges - propietària de l'edifici- debat aquesta setmana la creació d'una Fundació i el futur de les instal·lacions

per Junta Directiva de l'Associació Cultural de Sitges, 25 de setembre de 2018 a les 19:25 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 25 de setembre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Arran de les darreres comunicacions que han estat publicades en mitjans de comunicació de Sitges, i de les iniciatives promogudes per un grup d’associats de l’Associació Cultural de Sitges, els membres de la Junta Directiva volem fer extensiu a tots els associats/des el següent comunicat:

Primer.- Els membres de l’actual i encara vigent Junta Directiva de l’Associació Cultural de Sitges no van presentar la seva dimissió el passat 30 de juny de 2018. Es va posar el càrrec a disposició dels associats.

Segon.- El dia 26 de juliol de 2018 va quedar formalment convocada assemblea amb caràcter extraordinari (29/09/2018) de l’Associació on principalment s’han de debatre dos punts:
. a)  La renovació de càrrecs de la Junta Directiva
. b)  La transformació de l’Associació Cultura de Sitges en una Fundació amb el
mateix objecte social.

Creiem necessari donar informació sobre els antecedents de les Assemblees del 30/06/2018 i la prevista pel 29/09/2018. Des de la constitució de l’Associació Cultural l’esperit dels seus fundadors ha estat ajudar i potenciar el projecte d’una escola catalana i cristiana a Sitges.
Les instal·lacions actuals han quedat obsoletes i en cert punt en precari, tant per capacitat com per necessitat de noves infraestructures i equipaments.

El dia 19 de setembre s’ha convocat als associats de l’ACS per explicar els dos projectes que l’actual Junta Directiva està promovent:

1. La transformació de l’associació a Fundació per protegir el Patrimoni i donar entrada al finançament necessari pel següent:

2. La reforma i remodelació de les actuals instal·lacions i edificis o la possible construcció d’una nova escola, amb el finançament per part de l’Escola Pia de Catalunya.

Fins ara ha estat vigent l’acord de cessió gratuït dels edificis a favor d’aquesta entitat, l’Escola Pia de Catalunya, que tornarà a Sitges l’esforç realitzat per l’ACS i els seus fundadors, finançant el costós procés de reforma o construcció sense penalitzar o incrementar en un futur les actuals quotes a les famílies.

La Junta Directiva proposa evolucionar i construir els espais i les condicions necessàries per al futur de l'educació cristiana de qualitat a Sitges: dotar d'un nou i modern equipament a l'Escola Pia de Sitges.

Les motivacions i les pors que s'argumenten darrere de la "falsa" donació del patrimoni de Sitges a favor de l'Escola Pia de Catalunya realment són por al canvi, por a innovar, por a fer passes fora de la zona confort.

La proposta de transformació de l'Associació Cultural de Sitges en una Fundació no és nova, ja fa anys que altres persones i altres juntes directives volien fer aquest pas, però per motius que no arribem a entendre no havia progressat.

L'actual Junta Directiva ha recollit el llegat i l'objectiu principal de l'Associació Cultural de Sitges, dotar d'equipaments a l'Escola Pia (escola cristiana i catalana) i protegir el Patrimoni dels sitgetans que al seu dia, ja fa una pila d'anys van fer els esforços perquè això succeís.
Tercer.- Existeix una voluntat, entenc no malintencionada, en voler confondre al nostre col·lectiu i fer entendre que es "regala" un patrimoni de Sitges a favor de l'Escola Pia.

I cal respondre a aquest argument:

1. El Patrimoni no és de Sitges, si no dels sitgetans que van cedir béns a favor d'un projecte educatiu, el de l'Escola Pia de Catalunya. Tal és aquesta voluntat que els estatus de l'Associació diuen que l'objecte de l'associació és donar cobertura a l'Escola Pia de Sitges i als alumnes. Si no hi ha alumnes o no existeixi l'Escola Pia de Sitges, no hi haurà associació ni objectiu a cometre.

2. Els associats són els propietaris de l'associació i per tant dels seus béns. Va quedar molt clara la voluntat dels fundadors, ja que aquesta propietat no és tal. Durant el temps que els teus fills/es siguin alumnes de l'Escola Pia de Sitges tu formes part de l'Associació, si no tens fills/es matriculats/des, no ets associat, i per tant no tens drets, ni cap títol de propietat.
Definitivament l'Associació és un instrument per garantir que la part del continent de l'escola quedi assegurada. Demà nosaltres no hi serem, però els fundadors de l'Associació i els seus donants es van garantir la continuïtat del projecte traient el poder i la propietat real als associats.

3. La Fundació vol garantir que l'objectiu constituent de l'Associació i la protecció del continent (el Patrimoni) perduri i que es garanteixi l'educació cristiana i catalana a Sitges, desvinculant-la de pors al canvi o d'idees sobre la propietat dels immobles que no pertanyen a ningú, sinó a un projecte. El patrimoni el protegirà el Protectorat de la Generalitat de Catalunya i els estatuts deixant molt clar quin és l'objecte d'aquest.

4. Per acabar, i cal dir-ho, l'actual Junta Directiva porta negociant quasi tres anys de manera intensa amb l'Escola Pia de Catalunya, qui s'ha compromès públicament i ho farà formalment, a finançar el següent pas, totalment necessari, en la consecució de l'objectiu dels fundadors de l'ACS, garantir l'ensenyament, cristià, català, de qualitat i modern (la reforma dels edificis actuals o construcció de nova escola). Per tant necessitem un nou continent més gran, amb més valor afegit. Una part la posarà la voluntat dels fundadors (els immobles) i l'altra part, els diners, la posarà qui exerceix la labor docent, l'Escola Pia de Catalunya. Per tant totes les famílies i alumnes del futur tindran una millor escola, amb més equipaments, més competitiva, gràcies als esforços de tothom.

Tots aquests canvis que s'estan promovent, tota aquesta nova situació que suposa dibuixar escenaris nous i diferents, on una entitat com l'Associació Cultural de Sitges i l'Escola Pia de Catalunya s'agafen de la mà amb igualtat d'esforç representa la cooperació, el treball en equip i el futur de l'única escola concertada cristiana i catalana de la nostra població, i això, amb tots els respectes, si és el llegat i patrimoni de Sitges i tots els Sitgetans/es, facilitar opcions i eines d'educació i formació adaptades als temps que venen.

Participació