NETEJA

Via Pública afirma que amb el nou contracte a la tardor «les millores a la neteja seran més palpables»

La regidora Carme Almirall assegura que la nova adjudicació "s'adaptarà a les necessitats d’una destinació turística com la nostra"

per Redacció , 26 de juliol de 2018 a les 12:00 |
Imatge de dos contenidors de la brossa | A.R
Aquesta informació es va publicar originalment el 26 de juliol de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Sitges assegura haver ha iniciat el reforç del servei de neteja de la via pública i recollida de residus sòlids pels mesos de juliol i agost, els de major afluència al municipi, amb la intenció de reduir el seu impacte.

En aquest sentit, el consistori afirma que s’han ampliat les tasques de buidatge de papereres del centre urbà, especialment les que estan sotmeses a una major pressió, i ha incrementat l'actuació dels vehicles d'aigua a pressió a la via pública, de forma que es faran a diari pels carrers del centre urbà.


A més, el servei augmenta la freqüència de la recollida comercial a la vila. Paral·lelament, el servei incrementa també la freqüència de recollida d’envasos i cartró a la zona de Vinyet i Terramar durant l’estiu.

Segons dades de l’actual empresa concessionària de la neteja pública, s’hauria detectat un increment dels residus sòlids anuals recollits en dos anys a Sitges, passant dels 20,6 milers de tones de 2015 als 21,6 milers de tones de 2017. El creixement més important s’ha experimentat en el rebuig, que ha passat dels 14,9 milers de tones de 2015 als 15,6 milers de tones de 2017. La mateixa tendència s’hauria repetit en la recollida de cartró, envasos, vidre, orgànica i voluminosos.

Paral·lelament al reforç, el servei intensificarà la neteja dels propis vehicles del servei, en especial els que realitzen la recollida de la fracció orgànica i de rebuig. A més, es llogarà un vehicle per fer la neteja diària dels contenidors del centre i se substituiran els contenidors malmesos de selectiva.

La regidora de Serveis Urbans, Carme Almirall, ha assegurat que amb el reforç estival de la neteja de la via pública i la recollida de residus “confiem oferir un servei òptim en una època que acostuma a ser crítica per l’increment de la població flotant a Sitges”. Amb tot, ha avançat que serà a partir de la nova adjudicació del servei, a la tardor, quan “les millores seran més palpables”. “Per fi disposarem d’una concessió dimensionada a les necessitats d’una destinació turística com la nostra, que treballem perquè sigui un Sitges sostenible per a tothom”, ha dit.    

 

Participació