MUSEUS

Museus de Sitges estrena nova aplicació mòbil

La nova eina és gratuïta i permet conèixer les col·leccions en viu i a distància

per Redacció , 13 d'abril de 2018 a les 11:20 |
El mirador dels Museus de Sitges | Museus de Sitges
La nova aplicació estrenada per Museus de Sitges la passada Setmana Santa ofereix la possibilitat de recórrer el Cau Ferrat i el Museu de Maricel a través del telèfon mòbil, ja sigui com a eina d’acompanyament en la visita física per tots dos museus o bé a distància a des de l’aparell. 

L’aplicació és gratuïta i està disponible tant per a IPhone com Android. Es tracta d’un nou servei de Museus de Sitges que parteix d’un doble objectiu: d’una banda, la difusió de les col·leccions i serveis que ofereixen el Cau Ferrat i el Museu de Maricel i, d’una altra, un suport virtual gratuït per a les visites en viu a tots dos museus.


L’accés, navegació i funcionament de la nova aplicació és senzill i adaptat a tots els usuaris. La pantalla inicial està estructurada en diferents àmbits: Cau ferrat, Museu de Maricel, la Peça del Mes i Notícies. L’accés a tots dos museus ofereix una visita ràpida en 360 graus, que presenta una selecció de les seves peces més emblemàtiques, amb informació detallada. També ofereix una visita a les col·leccions: en el cas del Maricel, les de pintura, escultura, mobiliari i ceràmica; i en el del Cau, les de pintura, escultura, ferro, vidre, mobiliari i arqueologia. Els recorreguts per tots dos museus també presenten una visita infantil, on la canalla pot descobrir les obres jugant i des d’una visió educativa.

Paral·lelament, l’aplicació ofereix dos recorreguts temàtics: Sitges a les col·leccions del Museu de Maricel i La col·lecció del cor de Santiago Rusiñol. En la primera, es tracta de 23 peces, que van de Joaquim Espalter (Retrat femení, 1846) i autors de l’Escola Luminista (Mas i Fondevila, Roig i Soler, Felip Masó, Joaquim de Miró…) a Alfred Sisquella (Natura morta, 1932) i Pere Jou (Al·legoria de Sitges, 1954) passant per Santiago Rusiñol (Galeria blanca, 1893, o El Malavida, 1892-93) o Ramon Casas (Retrat de Charles Deering, 1914).

Per la seva part, la ruta de La col·lecció del cor respon a l’ideari estètic i el testament vital de Santiago Rusiñol i aplega 21 obres, de les quals tres són del mateix artista (Cementiri de Montmartre, 1891; La nena de la clavellina, 1893 i Retrat de l’escultor Carles Mani, 1895) i la resta són peces integrades a la seva col·lecció: els dos Greco, Picasso, Casas i peces de col·leccionista, tant de ferro forjat com d’antiguitats o una fotografía.

 

Participació