El tripartit ha repartit més d'1,3 milions d'euros en ajuts al comerç local al llarg del mandat

Des del govern local reivindiquen haver estat al costat del sector durant el transcurs de la pandèmia i de la crisi energètica

La tinenta d'alcaldia de Promoció Econòmica, Elena Vila
La tinenta d'alcaldia de Promoció Econòmica, Elena Vila | Aj. de Sant Cugat
Redacció
30 de març del 2023

L'Ajuntament ha repartit més de 134.000 euros en ajudes i subvencions adreçades al comerç i restauració de Sant Cugat durant el mandat 2019-2023. Una dada que s'ha anunciat aquest dimecres durant la celebració de la Taula Oberta de Comerç que ha comptat amb la participació dels principals actors del teixit local. 

Durant la trobada, el govern ha reivindicat la tasca feta pel tripartit durant un període marcat significativament per l'impacte de la Covid-19 i l'actual crisi energètica. Així, s'ha tret pit d'accions com els vals de descompte de la campanya "Gràcies, Compra a Sant Cugat" (+ de 155.000 euros) i la suma de totes les ajudes directes al sector comercial i empresarial per donar un cop de mà a pal·liar les conseqüències de la pandèmia (+ de 965.000 euros). "El comerç local és la garantia de la vertebració de qualsevol ciutat, de la seva cohesió social i territorial i de potenciar el dinamisme de l'economia local. Potenciar el comerç local és, de totes, la millor inversió possible", ha exposat Pere Soler, tinent d'alcalde de Presidència. 

D'altra banda, també s'ha fet esment a l'última línia d'ajudes públiques anunciada per fer front a l'augment de la despesa de la llum amb una dotació de més de 210.000 euros. "Una vegada més estem al costat del comerç, ajudant-los a mitigar els efectes de la pujada dels costos energètics a través d’una nova línia de subvenció i escoltant les seves necessitats", ha reivindicat la tinenta d'alcaldia de Promoció Econòmica, Elena Vila

Per la seva banda, la gerent de Sant Cugat Comerç, Adela Burgos, ha assegurat que "Sant Cugat és un municipi que inspira confiança als inversors". "Tant és així que la rotació de negocis en zones comercials és molt dinàmica", ha remarcat reconeixent una certa baixada en establiments de moda i complements a favor d'altres sectors. 

Finalment, durant la trobada, la Diputació de Barcelona ha presentat l’app APROPTEU de comerç urbà, que té com a objectiu dotar de major competitivitat el comerç de proximitat mitjançant l’ús de la tecnologia. Una eina digital pensada per ser pràctica, àgil i funcional.