1 de 10
Eleccions municipals 2023

La «première» de Vallès per recuperar l'alcaldia de Sant Cugat

En una demostració de força, la plana major de Junts s'ha aplegat als cinemes de la ciutat per escenificar el seu suport a la candidatura municipal

L'acte de presentació oficial de la candidatura de Josep Maria Vallès ha tingut lloc als Cinemes Sant Cugat | Junts -Lali Puig
per Sergi Baixas, Sant Cugat del Vallès, Catalunya | 29 de gener de 2023 a les 15:33 |
La sala 3 dels Cinemes Sant Cugat s'ha omplert de gom a gom amb la plana major de Junts per Catalunya per a la "première" de la nova pel·lícula protagonitzada per Josep Maria Vallès. Sinopsis: l'alcaldable, després de superar un llarg i complex procés de primàries, s'erigeix amb la missió de recuperar el consistori de les mans de les forces d'esquerres (ERC-PSC-CUP) i, amb les mans al timó, aconseguir "revertir el rumb" de la ciutat.

Sota aquesta convocatòria, múltiples membres de l'executiva nacional, comarcal i local han desfilat per la catifa vermella sota els aplaudiments de més de mig miler d'afiliats i militants que no es volien l'acte de presentació oficial de la candidatura de Vallès. Una expectació que ha obligat a obrir la sala del costat per fer encabir als assistents que s'havien quedat sense butaca. Entre d'altres personalitats, han acudit el secretari general del partit, Jordi Turull, l'alcaldable de Barcelona, Xavier Trias, i l'exconsellera Lourdes Ciuró, en una demostració d'unitat, força i suport.
 
  "Sant Cugat és la millor ciutat del món", ha iniciat el seu parlament Vallès davant de la gran pantalla. Un discurs que s'ha vertebrat, principalment, en protegir el "model de ciutat d'èxit" amenaçat, assegura, per l'"experiment" del tripartit. En aquesta línia, ha esgrimit que cal dedicar esforços en mantenir el potencial econòmic, social i cultural del municipi que, en mans convergents, l'han convertit en una ciutat de "referència" per al conjunt del país. Una intervenció que Turull també ha compartit assegurant que la ciutat "ha perdut pistonada" durant els darrers anys i que, per això, resulta imprescindible recuperar l'"època daurada" de Sant Cugat.

Així doncs, en cas d'assolir l'alcaldia, Vallès s'ha compromès a "trepitjar carrer i escoltar a tothom per canviar la vida de les persones". Entre d'altres, ha destacat la necessitat de corregir les dades de l'Observatori Sociològic respecte al mal estat de la ciutat, l'agilització de l'administració per reduir els tràmits burocràtics i potenciar la idiosincràsia particular d'un municipi "verd i amable".

 

L'acte de presentació oficial de la candidatura de Josep Maria Vallès als Cinemes Sant Cugat Foto: Junts - Lali Puig


Tanmateix, també s'ha conjurat a treballar en polítiques d'habitatge des del consens per evitar l'expulsió de la població més jove arran del desorbitat preu del mercat immobiliari i a fer retornar l'equilibri econòmic del consistori aportant un pressupost actualitzat i complint amb les execucions pressupostàries des del "rigor, transparència i capacitat de gestió". 


Tot plegat, amb una mirada "proactiva" que, ha afirmat, s'ha pogut observar durant el darrer any des de l'oposició amb més de 500 propostes d'acord presentades -i la immensa majoria rebutjades- al llarg de la legislatura. "Fiscalitzem quan cal, però la nostra última voluntat és ser útils", ha afirmat. Tot i això, Vallès no s'ha estat de carregar contra el polèmic Ragull Centre o l'Anella Verda

Durant una breu conversa amb la candidata presidenciable de Junts a l'EMD de Valldoreix, Susana Herrada, s'ha reivindicat el compromís d'anar de la mà per refer el conveni entre ambdues administracions i afrontar plegats l'execució dels principals projectes pendents com la construcció de la nova escola de música, la reivindicada urbanització de l'avinguda del Baixador o l'aparcament de Can Cadena i amb la vista posada a la futura Centralitat. "Us demanarem més competències", ha picat l'ullet Herrada.
 

Vallès, amb la candidata presidenciable a l'EMD de Valldoreix, Susana Herrada Foto: Junts - Lali Puig

 

Barcelona i Sant Cugat, ciutats germanes


Durant l'acte, també s'ha organitzat un petit debat amb l'alcaldable barceloní Xavier Trias. Durant la conversa, ambdós candidats s'han compromès a treballar plegats per cercar inversions que afavoreixin al conjunt de l'entorn, més enllà dels límits territorials de la capital. Aprofitant l'ocasió, Vallès ha proposat que Sant Cugat pugui acollir en un futur pròxim algunes jornades o activitats del Mobile World Congress o de l'Smart City

Respecte al seu propi combat, el veterà exalcalde ha exposat que s'ha tornat a presentar a les eleccions per veure "si traiem a Colau d'una vegada". "Barcelona era una ciutat admirada. Però hem perdut tant lideratge que l'alcaldessa ja no parla ni amb Sant Cugat. Això és un disbarat!", ha retret Trias a la líder dels Comuns. 
 

Més de mig miler de persones s'han aplegat en un acte d'unitat i suport a la candidatura de Vallès Foto: Junts - Lali Puig



Finalment, Vallès ha resumit la seva candidatura com a "locomotora del progrés econòmic i social" nascuda amb la voluntat de deixar enrere i barrar el pas a una possible revalidació d'un govern d'esquerres. "Junts ho podem fer possible; només junts, guanyarem", ha sentenciat abans del fons a negre i la sortida dels crèdits.
 

 

Participació