1 de 10
transport públic

Els usuaris d'FGC valoren amb un 8,3 el nou servei de la línia Barcelona - Vallès

Els aspectes millor valorats pels usuaris són l'augment de freqüències, la disminució de les aglomeracions i l'entrada en servei de nous i millors trens

L'estació dels FGC de Rubí | FGC
per NacióSantCugat, 28 de gener de 2023 a les 09:00 |
FGC ha fet públics els resultats d'una enquesta als usuaris de la línia Barcelona-Vallès, que valoren amb un 8,32 el nou servei, que es va posar en marxa el passat 9 de desembre. L'enquesta es va fer tot just un mes després de la implementació dels canvis, entre el 9 i el 12 de gener. 

Els aspectes millor valorats pels usuaris són l'augment de freqüències, la disminució de les aglomeracions i l'entrada en servei de nous i millors trens. Aquestes millores han tingut un impacte positiu en el grau d'ocupació dels trens en l'hora punta del matí, que ha disminuït un 30%, segons dades de la companyia: la setmana abans de la implantació del nou servei arribava a un 83,3% i, amb els primers dies, baixa fins al 59% de mitjana.


També ha augmentat la demanda respecte a l'any 2021: les setmanes anteriors a les millores, l'increment era del 112,6%, i després, del 118,4%. Les places ofertades, per la seva banda, han augmentat un 37%

FGC també dona alguns indicadors de qualitat que al 2022 han estat molt elevats, com per exemple la puntualitat (98%) i l'índex de control de qualitat del servei (per sobre del 97%).


El president de Ferrocarrils, Antoni Segarra, ha destacat que aquests resultats mostren l'alt grau de satisfacció dels usuaris amb les millores implantades, i "ens confirmen que anem en la bona direcció": una oferta de qualitat, competitiva i fiable per fomentar l'ús del transport públic i una mobilitat més sostenible.

 

Arxivat a:
Societat
Participació