El PDECat reclama a Ingla que es pronunciï sobre el Quart Cinturó

Els liberals mostren la seva convicció per una infraestructura "clarament necessària i beneficiosa"

L'alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla
L'alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla | Raquel Pérez (Ajuntament de Sant Cugat)
Redacció
18 de gener del 2023
Actualitzat a les 14:18h
La secció local del Partit Demòcrata de Catalunya (PDECat) ha reclamat a l'alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla (ERC), que es pronunciï sobre la seva posició davant del polèmic Quart Cinturó en una carta oberta. Un projecte que, cal recordar, ha rebut el suport de l'Associació de Municipis de l'Arc Metropolità, del Consell Comarcal del Vallès Occidental, dels Ajuntaments de Terrassa, Sabadell i Castellar, i també d'un ampli ventall d'agrupacions i entitats empresarials. 

Val a dir, que en un article d'opinió publicat a NacióSantCugat la setmana passada, el coordinador republicà de l'agrupació local, Francesc Osan, deixava clar el seu no. "Des d’ERC no acceptarem perpetuar models de mobilitat caducs ni plantejaments erronis sense el consens territorial", exposaven en la peça.

Mentrestant, el PDECat mostra la seva convicció per una infraestructura "clarament necessària i beneficiosa" per al conjunt de la comarca i, en especial, de Sant Cugat. En aquesta línia, consideren que l'obertura de la B40 aportaria seguretat viària amb una substancial reducció del trànsit a l'AP7; milloraria la mobilitat de l'entorn; comportaria "indiscutibles millores mediambientals"; i potenciaria l'activitat econòmica del territori. 

Les preguntes de la carta a Ingla


- Està d’acord en el fet que la negativa a la finalització de la B40, per part del govern de la Generalitat i del partit que li dona suport, Esquerra Republicana de Catalunya, mantingui molt més temps els perjudicis que la sobresaturació de la AP7/B30 comporta als ciutadans de Sant Cugat del Vallès?

- ¿És conscient, alcaldessa, que els dies laborables, en franges horàries cada cop més amples, milers de ciutadans d’aquesta vila, així com centenars de transports amb origen o destí a les nostres empreses, pateixen col·lapses i retencions quilomètriques diàries a l'AP7/B30, amb el conseqüent i enorme malbaratament de temps, salut mental i combustible, a més de risc circulatori, tot sabent que aquesta sobresaturació es resoldria de forma radical amb l’entrada en servei de la B40?

 

Carta Oberta del PDECat a l'alcaldessa Mireia Ingla by Sergi Baixas on Scribd