1 de 10
Transport

Un tren cada 2,5 minuts a Sant Cugat: ja és una realitat l'augment de la freqüència a la línia Barcelona-Vallès de FGC

A direcció Terrassa (S1) i Sabadell (S2), en passarà un cada cinc minuts

Estació de tren de Sant Cugat del Vallès | Adrià Costa
per Sergi Baixas, Sant Cugat del Vallès | 9 de desembre de 2022 a les 06:44 |
Ja hi ha un tren cada 2,5 minuts a l'estació de Sant Cugat convertint la xarxa vallesana de FGC en un autèntic metro. L'augment de combois també permetrà que, en hora punta, a l'estació de Sant Cugat hi circuli un tren direcció Terrassa (S1) i Sabadell (S2) cada cinc minuts - a més dels trens del ramal Tibidabo (L7). En el procés, les línies S5 Sant Cugat, S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí desapareixeran, ja que, a partir d'ara, tots els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions.

"Sant Cugat es converteix en el principal punt de mobilitat ferroviària del Vallès", ha destacat el conseller de Territori, Juli Fernàndez, davant de les noves freqüències de pas. Pel que fa als intercanviadors amb Rodalies, el republicà ha celebrat el pacte esgarrapat en els pressupostos estatals perquè sigui la Generalitat qui s'encarregui de l'execució d'obres per enllaçar les estacions d'Hospital General i Volpelleres de FGC amb l'R8 -habilitant la connexió del Baix Llobregat amb el Vallès Oriental-.


Per la seva banda, l'alcaldessa Mireia Ingla també ha reivindicat la importància d'aquests projectes per millorar el servei de l'oferta ferroviària que, de retruc, impulsa una mobilitat més sostenible. Pel que fa a la demanda de la secció local d'ERC per soterrar les estacions i vies pel seu pas per Sant Cugat, la batllessa ha avançat que la setmana vinent tindran una reunió amb ADIF per acabar de tancar els serrells davant el soterrament "imprescindible" de les vies pel seu pas pel futur ecobarri de Can Ametller. La resta de trams, malgrat previstos, a dia d'avui, encara no estan sobre la taula.

Amb aquesta millora del servei, segons el Govern, s'incrementarà un 37% el nombre de places que ofereix la línia i es passarà d’una capacitat de 80 milions de viatges l'any a 110 milions. Amb aquest increment i la infraestructura actual, s'assoleix la "màxima capacitat" d'aquesta línia que uneix Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Rubí, la UAB, Sant Quirze del Vallès i Bellaterra amb el centre de Barcelona, una línia que l'any 2019 -just abans de la pandèmia- va arribar al rècord de 66,3 milions de desplaçaments.


Durant l'últim any, la Generalitat ha dut a terme una sèrie de "reformes necessàries" -valorades en més de 4 milions d'euros- a diverses estacions i vies per a "dotar de robustesa" la xarxa ferroviària amb l'increment de la freqüència a partir de l'arribada progressiva de les 15 noves unitats de tren

 

 

Participació