Participa en el concurs de pessebres de l’Ateneu

Les candidatures es podran presentar fins al 15 de desembre

El pessebre d'Adrià Pros, guanyador de la categoria Artística l'any 2021
El pessebre d'Adrià Pros, guanyador de la categoria Artística l'any 2021 | Cedida
Redacció
07 de desembre del 2022
Actualitzat a les 17:52h

El tradicional Concurs de Pessebres de l'Ateneu recupera la normalitat després de dos anys marcats per la pandèmia. En col·laboració amb l'Agrupació de Pessebristes de Sant Cugat, la 9a edició del certamen espera batre nous rècords de participació. Enguany, a diferència de l'any passat, el concurs tornarà a comptar amb les visites presencials del jurat, tot i que s'habilitarà la nova categoria "Digital" per a aquells que vulguin participar enviant fotografies i vídeos.

Les candidatures es podran presentar fins al 15 de desembre mentre que l'acte d'entrega de premis tindrà lloc el dijous 29 de desembre a les 19 h a l'Ateneu. Prèviament, tindrà lloc el tradicional recorregut pels pessebres en finestra, amb l'acompanyament musical de l'Escola de Música Tradicional i l'Escola de Música Fusió de Sant Cugat. Les sortides estan previstes pels dies 27, 28 i 29 de desembre des de la plaça de Barcelona a les 18 h de la tarda i la participació serà oberta. 

Les bases del concurs es poden trobar al web de l'Ateneu i les categories es diversificaran en: 
- Popular o tradicional: per construir-lo es poden fer servir elements naturals: suro, molsa, escorça, pedres, sorra... 
- Artístic: els elements de construcció poden ser: guix, cartó, porexpan, poliestiré, fusta... 
- Innovador: s’hi inclouran aquells pessebres construïts amb materials reciclats, plastilina, etc. i tots aquells pessebres que no es puguin incloure en les altres categories 
- Col·lectiu: categoria pensada pels pessebres construïts des de col·lectius, entitats, escoles i/o comerços 
- Infantil i/o juvenil: el jurat valorarà el millor pessebre presentat per nens i nenes de Sant Cugat amb un premi especial patrocinat per Òmnium Sant Cugat. 
- Digital.