Sant Cugat ja és oficialment una de les ciutats
candidates a ser la
seu de la futura Agència Espanyola de Supervisió de la Intel·ligència Artificial (AESIA), un organisme que s'encarregarà de garantir el
compliment de la normativa europea d'aquesta tecnologia i també ajudi en la generació d'un ecosistema empresarial i d'investigació en aquest camp.
Ciutadans va presentar aquesta proposta
a finals del mes passat.
La candidatura compta amb el
suport de la Generalitat i del
teixit empresarial de la localitat, a més està treballant perquè s'hi sumi la Diputació de Barcelona, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), ESADE i la Universitat Politènica de Catalunya (UPC), entre d'altres.
La candidatura santcugatenca ha basat la seva presentació en
la implantació de les càmeres de la zona de baixes emissions (ZBE), pels nombrosos
centres de transferència de coneixement i de
companyies tecnològiques d'alt valor afegit, així com el recent nomenament de Ciutat de la Ciència i Innovació en reconeixement al seu compromís i aposta per l’I+D+I, entre altres coses.
El tinent d'alcaldia de Presidència, Pere Soler, ha subratllat que és “una
oportunitat molt important” i que contribueixi a “reforçar el nostre perfil innovador i tecnològic”. La resolució s'espera conèixer durant el primer trimestre de 2023, després que engegués el procés el passat 13 de setembre. Serà una comissió consultiva, presidida per la ministra de Política Territorial, Isabel Rodríguez, l'encarregada d'escollir la ciutat.
D’on surt l’AESIA?
L'organisme estatal té la seva llavor en l'Estratègia Nacional d'Intel·ligència Artificial i en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, dins de l'
Agenda Espanya Digital 2026. La finalitat és establir mesures que avancin cap a un país més verd, digital, cohesionat socialment i territorial, i igualitari.