06
de febrer
del
2020
L'escola Joan Margall es bolca per celebrar el Dia Internacional de la Nena i la Dona Científica. Una commemoració mundial recollida per l'ONU que va proclamar que el dia 11 de febrer de cada any serveixi per conscienciar sobre la bretxa de gènere en les ciències i es promogui una major participació i progrés de les dones i les nenes en la ciència.
Tal com explica l'AFA de l'escola en un article penjat al seu blog, durant aquests dies, tota la comunitat educativa del Joan Maragall -equip docent, infants, famílies i educadors- podran trobar informació al seu abast per visibilitzar la desigualtat de les dones en el món científic i fomentar les vocacions cientificotècniques entre les nenes i els nens a través d'exposicions, vídeos, dinàmiques i contes.
Per què celebrar l’11 de febrer?
“Els estereotips de gènere sobre la capacitat intel·lectual apareixen aviat i influeixen en els interessos de les nenes, tal com afirma la revista Science en un article publicat el 2017 i que recull la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. Segons aquest estudi, a partir dels 6 anys, les nenes es consideren menys brillants que els nens, i s’autodescarten pel que fa a ser matemàtiques, físiques o enginyeres.
Quines són les conseqüències?: Segons la Unesco, només el 28% dels investigadors del món són dones. I en l’ensenyament superior només ho són el 35% dels estudiants de carreres STEM (Ciències, Tecnologia, Enginyeria, Matemàtiques en les seves sigles en anglès), assegura la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.
Tal com explica l'AFA de l'escola en un article penjat al seu blog, durant aquests dies, tota la comunitat educativa del Joan Maragall -equip docent, infants, famílies i educadors- podran trobar informació al seu abast per visibilitzar la desigualtat de les dones en el món científic i fomentar les vocacions cientificotècniques entre les nenes i els nens a través d'exposicions, vídeos, dinàmiques i contes.
Per què celebrar l’11 de febrer?
“Els estereotips de gènere sobre la capacitat intel·lectual apareixen aviat i influeixen en els interessos de les nenes, tal com afirma la revista Science en un article publicat el 2017 i que recull la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. Segons aquest estudi, a partir dels 6 anys, les nenes es consideren menys brillants que els nens, i s’autodescarten pel que fa a ser matemàtiques, físiques o enginyeres.
Quines són les conseqüències?: Segons la Unesco, només el 28% dels investigadors del món són dones. I en l’ensenyament superior només ho són el 35% dels estudiants de carreres STEM (Ciències, Tecnologia, Enginyeria, Matemàtiques en les seves sigles en anglès), assegura la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.