1 de 10
bus urbà

Així serà la nova xarxa del bus urbà de Sant Cugat

L'Ajuntament i l'AMB han presentat l'estudi per implementar-la en els pròxims mesos

L'AMB i l'Ajuntament han signat un conveni per a la gestió del servei del bus urbà | Adrià Costa
per NacióSantCugat, 23 de setembre de 2022 a les 16:47 |
L'Ajuntament de Sant Cugat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona han presentat l'estudi per implementar una nova xarxa del bus urbà al municipi, en el marc de la celebració de la Setmana Europea de Mobilitat Sostenible. Aquest estudi és fruit del conveni signat entre les dues administracions perquè l'AMB passi a gestionar el servei.

La proposta de la nova xarxa s'ha establert a partir d'una anàlisi de l'oferta i la demanda de la xarxa actual i també de detectar els punts forts i febles.


Així, es proposa fer una xarxa més simple i entenedora, amb noves nomenclatures adaptades als criteris de l'AMB, jerarquitzada per tipologia de línia i amb recorreguts més lineals i simètrics; i amb una freqüència de màxim 20 minuts entre la xarxa bàsica - la del centre de la ciutat - i de màxim 30 minuts a la que connecta el centre amb els barris. També es proposa augmentar el servei els caps de setmana.

Per altra banda, es volen consolidar els principals corredors de demanda i afegir-ne de nous, cobrint-los amb línies troncals, i aportar aquesta demanda a les diferents estacions de FGC del Metro del Vallès.


La posada en marxa del nou contracte suposarà la incorporació d'una trentena de nous autobusos elèctrics i híbrids per adaptar la flota a la política de reducció d'emissions de CO2 i elements contaminants, millorar el confort i possibilitar la reducció dels intervals de pas. 

Ara com ara, l'AMB ja ha fet públic l'anunci previ de licitació del servei de transport públic al Diari Oficial de la Unió Europea, un pas indispensable per poder iniciar la licitació. Mentrestant, l'Ajuntament continuarà prestant el servei establint millores a la xarxa de transport per anar adaptant els recorreguts i els criteris plantejats en l'estudi. En els pròxims mesos, a més, se substituiran els autobusos més envellits de la flota.


Pel que fa al cost del servei, que actualment és d'uns 5,5 milions d'euros anuals, en els pròxims mesos s'acordarà el finançament del nou servei i quina serà la participació municipal. 

L'estudi es presentarà als Consells de Barri en les pròximes setmanes i s'informarà del procés participatiu per poder fer peticions, aportacions i suggeriments de millora respecte al servei bàsic.

 

Participació