La connexió ciclable entre Sant Cugat i Rubí serà una realitat

El ple santcugatenc ha donat llum verda a la construcció del carril bici que permetrà el pas segur en bicicleta i a peu entre els dos municipis limítrofs

Carretera de Rubí de Sant Cugat
Carretera de Rubí de Sant Cugat | GSV
16 de maig del 2022
Actualitzat el 17 de maig a les 11:17h

L'Ajuntament de Sant Cugat ha donat llum verda aquesta tarda a l'aprovació definitiva del projecte d'obres (inclosa l'expropiació de certs béns i drets de la zona) per la implementació d'un carril bici al llarg de la carretera de Rubí. La proposta, que pretén impulsar una mobilitat més sostenible, ha tirat endavant amb els vots del govern (ERC, PSC i CUP) i del principal partit de l'oposició JxSTC. Cs, ha votat en contra.

Aquesta aprovació fa referència al segon i tercer tram del projecte comprés entre la rotonda de l'Hipòdrom i la plaça dels Carreters -rotonda del centre comercial-, desenvolupant la connexió tant a peu com en bicicleta entre el centre de Sant Cugat amb la ciutat veïna de Rubí per sota de l'AP-7. Les obres d'aquests dos trams tenen un cost total d'1,4 milions d'euros. Ara ja només quedarà el tram entre la plaça dels Carreters i el túnel que, degut a la seva ubicació malgrat ja haver-se aprovat, depèn de l'Incasòl i del Ministeri de Foment. Segons la tinència d'alcaldia de Desenvolupament Urbà, Francesc Duch, les obres haurien de començar aviat.

Aquesta obra completa, que serà de 2,5 quilòmetres de llargada, donarà continuïtat a l'alternativa que s'està impulsant des del consistori per afavorir una mobilitat alternativa al cotxe privat; incrementant l'espai urbà per al gaudi de la ciutadania mentre s'aconsegueix de retruc una millora de la qualitat de l'aire, tal com succeeix amb Cerdanyola. Un projecte que forma part de la xarxa ciclable Bicivia de l’AMB que busca unir de manera ràpida, sostenible i segura una vintena de municipis metropolitans. 

"La nova via és una aposta més per part del govern de la ciutat per crear infraestructura ciclable i itineraris de vianants directes i segurs, per permetre que els desplaçaments a peu i en bicicleta siguin més competitius respecte als desplaçaments amb vehicle privat motoritzat i així contribuir al canvi d’hàbits de la ciutadania", ha relatat en anteriors ocasions el regidor de Mobilitat, José Gallardo.