Un terç dels santcugatencs afirma que té dificultats per arribar a final de mes

Segons les últimes dades de l'Observatori Sociològic, Sant Cugat suspèn l'accés a l'habitatge, però se sent més segura

Rambla del Celler
Rambla del Celler | Adrià Costa
29 de gener del 2020
Actualitzat a les 20:46h
Un 30% de la ciutadania de Sant Cugat afirma que té dificultats per arribar a final de mes. Aquesta és una de les moltes dades que es desprenen de la darrera onada de l'Observatori Sociològic de Sant Cugat que, per primera vegada, inclou preguntes específiques sobre l'exclusió social. 

Unes xifres que s'han obtingut a partir de 1.000 enquestes telefòniques a ciutadans i ciutadanes entre el 23 d'octubre i el 7 de novembre de 2019. El regidor de Participació, Marco Simarro, ha presentat aquest migdia els resultats del 41è Observatori Sociològic del municipi vallesà.

Simarro ha ressaltat la importància d'aquesta eina d'informació directa que "aporta llum" i permet a l'equip de govern a "fer una millor feina", tenint en compte els indicadors de percepció dels ciutadans de Sant Cugat; que valoren amb un 7,4 sobre 10 l'estat general de la ciutat.
 

Presentació de la 41a onada de l'Observatori Sociològic de Sant Cugat Foto: Ajuntament de Sant Cugat


Un terç dels santcugatencs tenen dificultats per arribar a final de mes

La principal novetat d'aquesta onada és la inclusió d'un bloc específic sobre exclusió social. Els números mostren que 3 de cada 10 santcugatencs considera que té dificultats per arribar a final de mes i gairebé 2 de cada 10 tenen també dificultats per pagar l'habitatge o les despeses de la llar.

Tanmateix, el 20% dels enquestats responen que no es poden permetre anar de vacances un cop l'any. Unes dades que, segons el regidor, "urgeixen" al govern a actuar i que intentaran mitigar augmentant la despesa social un 10%.

L'accés a l'habitatge, suspès

Els santcugatencs tornen a suspendre l'accés a l'habitatge amb un quatre sobre deu. I la valoració de l'oferta d'habitatge públic disminueix passant d'un 4,1 a un 3,8 de nota; els barris perifèrics -la Floresta i les Planes- són els que puntuen més a la baixa amb un 2,8 de mitjana.

En aquest sentit, Simarro explica que aquestes dades demostren una"constatació de la realitat" que des de l'oposició feia temps que reclamaven posar-hi remei; i que com a un dels "principals reptes" de l'actual equip de govern, doblaran el pressupost destinat a Habitatge. 

La ciutadania, satisfeta de viure a Sant Cugat

Les dades senyalen que els ciutadans del municipi demostren satisfacció de viure a Sant Cugat amb una nota mitjana d'un 8. El tret més ben valorat de la ciutat és que sigui "un municipi urbanísticament ordenat". D'igual manera, els santcugatencs valoren bastant o molt positivament l'estat de la ciutat.

Millora la percepció de seguretat

L'observatori sociològic també mostra un lleuger augment general de la percepció de la seguretat, en xifres que ronden pel voltant del 7. Un increment que l'Ajuntament atorga a la disminució dels robatoris que han caigut un 30% des del darrer any.

L'actuació de l'alcaldessa i del govern municipal, no convenç

El bloc en relació a la valoració de la ciutadania sobre el paper de l'alcaldessa i el govern, continua en caiguda lliure. Si la ciutadania responia amb un 6,4 de mitjana abans del canvi de govern, actualment el tripartit obté una nota d'un suficient just amb un 5,4. El mateix succeeix en preguntar sobre l'actuació de l'alcaldessa, Mireia Ingla.

Simarro explica que són dades difícils de valorar pels "pocs mesos de treball" i que esperen que a mesura que avanci el temps i s'aprovin els pressupostos, la població conegui la mirada del nou govern i es puguin revertir aquests resultats.

El conjunt de les dades recopilades per la 41a onada de l'Observatori Sociològic de Sant Cugat -octubre 2019- es poden consultar aquí.