La Generalitat retira l'ajut públic a Viaró Global School

Vinculat a l'Opus Dei, el centre educatiu ubicat a Sant Cugat perdrà el concert econòmic perquè ha decidit no abandonar el seu model escolar basat en la segregació per sexe

L'escola Viaró és un dels centres afectats per la decisió del Departament d'Educació de no renovar els concerts a aquelles escoles que
L'escola Viaró és un dels centres afectats per la decisió del Departament d'Educació de no renovar els concerts a aquelles escoles que | Facebook Escola Viaró
15 de març del 2022

Viaró Global School esdevindrà a partir del curs vinent un centre educatiu amb una secundària privada. Tal com ja va avançar NacióSantCugat, el centre escolar va decidir mantenir el seu model escolar basat en la segregació per sexe descartant-se així donar resposta a les exigències del Departament d'Educació per a poder optar a la renovació del concert econòmic als cursos de secundària que finalitzava enguany.Tancant-se en banda, el centre concertat es reivindicava en el seu projecte educatiu fonamentat en l'"educació diferenciada" que serveix per "potenciar al màxim la personalització educativa".

Així doncs, la conselleria de Cambray ha anunciat la denegació de l'ajut públic a aquesta escola ubicada a Sant Cugat -una resposta que també ha rebut l'escola Campjoliu (Arboç)-. A la resolució consta que Viaró havia sol·licitat la subvenció per a 12 unitats d'ESO. Una petició que ha estat rebutjada perquè el centre "no desenvolupa el principi de coeducació".

De totes maneres, la direcció ja hauria assegurat a les famílies que el preu de la matrícula per al curs vinent no experimentarà cap tipus d'increment, tot i la previsible sobrecàrrega econòmica que s'esdevindrà mentre intenten guanyar el cas per la via judicial.

Qui sí van fer el moviment cap a un model mixt per mantenir la part de finançament públic van ser la resta de centres afectats. Així doncs, sí renoven el concert La Farga (Sant Cugat), La Vall, Pineda, Canigó, Xaloc, Institució Tarragona i Les Alzines. Fins ara aquests centres segregaven per sexe, però van presentar la documentació requerida i Educació els ha acceptat. Entre d'altres, han hagut de presentar el projecte educatiu que acolliran per abraçar el principi de coeducació i el procés sobre com han informat tant al centre com a les famílies.