L'Ajuntament es reuneix amb entitats bancàries per corregir l'atenció a les persones grans i la manca de caixers

L'equip de govern han arrencat el compromís dels bancs per solucionar aquestes problemàtiques de la ciutat

S.B.
21 de febrer del 2022
Ajuntament i bancs col·laboraran mútuament per garantir que arribin els serveis financers a tota la població
Ajuntament i bancs col·laboraran mútuament per garantir que arribin els serveis financers a tota la població | Aj. de Sant Cugat

L'Ajuntament de Sant Cugat s'ha reunit amb diverses entitats financeres (Banc Sabadell, Caixa Bank, Banc de Santander i BBVA) per tractar la problemàtica d'atenció a les persones grans pel que fa a la fractura digital pel domini de les eines i plataformes i la manca de caixers automàtics a les oficines de la ciutat.

Arran de la trobada, el tripartit assegura haver arrancat el compromís dels bancs perquè l'impuls de la tecnologia no produeixi una escletxa que derivi en una part de la població desconnectada -ja sigui perquè no té coneixements per utilitzar Internet o perquè no disposa d'infraestructures de connexió fiables-. En aquest sentit, s'han conjurat a col·laborar plegats per garantir que els serveis financers arribin a tota la població.

Per altra banda, les entitats financeres han detallat les mesures que ja estan implementant al territori com la gestió de les cites prèvies via telefònica, correu electrònic i aplicacions mòbil, l'ampliació d'horaris de caixa d'atenció al públic, la formació de personal específic formada per atendre a les persones grans, la millora de les prestacions dels caixers automàtics i la posada en marxa d'aplicacions de telèfons mòbils adreçades específicament al col·lectiu més gran.