Llum verda a la connexió pacificada entre Sant Cugat i Rubí

El nou tram, de 630 metres, abraça des de l'avinguda dels Països Catalans fins a la plaça dels Carreters

La rotonda de la plaça dels Carreters, a tocar del Centre Comercial de Sant Cugat
La rotonda de la plaça dels Carreters, a tocar del Centre Comercial de Sant Cugat | GSV
24 de gener del 2022
Actualitzat a les 18:17h

L'Ajuntament de Sant Cugat ja ha iniciat el tràmit per a la construcció d'un nou tram de carril bici a la carretera de Rubí, d'aproximadament 630 metres, entre l'avinguda dels Països Catalans i la plaça dels Carreters -la rotonda del Centre Comercial-. Les obres tindran un cost de prop d'1 milió d'euros i un termini d'execució de vuit mesos. 

Així doncs, aquest mateix dilluns, el ple municipal ordinari de gener ha donat llum verda a l'aprovació inicial la tercera fase del projecte que pretén connectar Sant Cugat amb el seu municipi limítrof, Rubí. En aquest sentit, cal recordar que les obres de construcció de la fase 1 (entre la plaça del Xic i la rotonda de l'Hipòdrom) ja estan finalitzades; i que el projecte de la fase 2 (de l'Hipòdrom fins a l'avinguda dels Països Catalans) ja està aprovat. JxSTC ha celebrat l'avançament d'aquest tram mentre que Cs ha carregat contra aquest projecte qualificant-lo de "malbaratament immoral".

L'acord per tirar endavant la tercera fase de l'esperada connexió inclou l'expropiació forçosa de tres finques, dues situades a la carretera de Rubí i una a la Via Augusta suposant una inversió extra de 150.000 euros que anirà a càrrec de l'Ajuntament. Després de la celebració del ple s'obrirà un període de 30 dies d'informació pública per presentar al·legacions. Una vegada resoltes -en cas que n'hi hagi-, es portarà a ple la seva aprovació definitiva. 

Un cop construïdes totes aquestes connexions, aquest carril bici tindrà una llargada de 2,5 quilòmetres que unirà l'Anella Verda del centre de Sant Cugat amb Rubí. Aquesta obra dona continuïtat a l'alternativa que s'està impulsant des del consistori per afavorir una mobilitat alternativa al cotxe privat que incrementi l'espai urbà per al gaudi de la ciutadania mentre s'aconsegueix de retruc una millora de la qualitat de l'aire. En general, un projecte que forma part de la xarxa ciclable Bicivia de l’AMB per unir de manera ràpida, sostenible i segura una vintena de municipis metropolitans.

"La nova via és una aposta més per part del govern de la ciutat per crear infraestructura ciclable i itineraris de vianants directes i segurs, per permetre que els desplaçaments a peu i en bicicleta siguin més competitius respecte als desplaçaments amb vehicle privat motoritzat i així contribuir al canvi d’hàbits de la ciutadania", ja va relatar el regidor de Mobilitat, José Gallardo