Un conjunt
d'entitats ecologistes i partits polítics han interposat una
demanda al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) contra el
Pla Director Urbanístic (PDU) del
Centre Direccional de Cerdanyola del Vallès, per tal que es revisi el plantejament d'aquest projecte.
Es tracta de les entitats Refem el Direccional, Plataforma Cerdanyola sense abocadors, Adenc, Plataforma Cívica per a la Defensa de Cerdanyola, i les formacions polítiques ERC, En Comu Podem i Guanyem Cerdanyola. Són les mateixes que el passat mes d'abril
van anunciar que anirien al contenciós administratiu per aquest PDU i que ara ja ho han fet.
En la demanda han assenyalat que el PDU suposa un
creixement desproporcionat en aquests terrenys situats entre Cerdanyola i Sant Cugat, on s'hi troba el Sincrotró Alba, ja que, entre d'altres, preveu crear uns
5.000 nous habitatges en els propers 15 anys, i la previsió és que la meitat dels pisos siguin de protecció oficial, embolcallats per
200 hectàrees de zona verda i integrant en la trama urbana equipaments i empreses d'alt valor afegit.
En total, hi ha estimada una
inversió pública de 450 milions d'euros i que les primeres obres comencin aquest mateix any. Tot i així, aquestes veus contràries han desconfiat de la voluntat de
preservació de l'entorn natural, ja que es troba entre els parcs de Collserola i Sant Llorenç del Munt, més encara quan ja hi ha una carretera, la de Bellaterra, que creua la zona. I han afegit una altra problemàtica, "hi ha un
antic abocador, el de Can Planas, on s'hi va deixar el material contaminat a dins", ha explicat el president de l'Adenc, Joan Carles Sallas. "Hem fet quatre peritatges, aquest és un pla urbanístic que
afecta més de 400 hectàrees, un terreny més gran que Badia del Vallès", ha rematat.
Manca planificació de la futura mobilitat
Sallas ha apuntat que s'està dibuixant una urbanització de tot l'espai d'una sola vegada, quan es podria fer per parts, i que no s'han tingut en compte on s'hi ubicaran
equipaments públics com escoles, CAPs o instituts, a més de no definir com haurà de ser la nova
mobilitat en aquesta àrea. Per tot plegat, no veuen amb bons ulls el plantejament, encara que no s'oposen al projecte en sí.