Sant Cugat fa una crida al turisme cultural i natural

El ple municipal ha aprovat un pla estratègic per dinamitzar el turisme a la ciutat

Monestir de Sant Cugat
Monestir de Sant Cugat | Adrià Costa
22 de juny del 2021
Actualitzat a les 11:24h
A tocar de Barcelona, Sant Cugat s'alça com un destí turístic que combina passat i naturalesa a parts iguals. Amb la joia de la corona del Monestir i la serralada de Collserola a tocar, ara l'Ajuntament ha elaborat un pla per posicionar Sant Cugat com una destinació rica en patrimoni cultural i natural. 

El document (2021-25) s'ha aprovat demanera inicial durant el ple municipal del mes de juny. Adapat a la situació de postpandèmia, el pla estableix 14 línies d’actuació per dinamitzar el turisme a la ciutat. La tinenta d’alcaldia de Cultura, Educació, Esports i Joventut, Esther Madrona, ha expresat que de les 14 línies d'actuació "començarem per dues d'elles". La relacionada amb vincular conceptes com cultura, gastronomia, comerç, etc i l'experiència única que podem oferir. I la segona és el turisme verd "posant el focus en Collserola".

Després de la diagnosi es plantegen 14 línies d’actuació sobretot amb Monestir, Collserola, turisme digital i màrqueting. Ara en farem dues línies d’actuació: El pla recull actuacions calenderitzades. Restauradors, Mercantic, museus.. etc Ens ajudarà a reactivar el pla. 

Així, aquest document actualitza l’actual Pla estratègic de Turisme, aprovat l’any 2013 i que marcava el full de ruta a seguir fins al 2017. En el nou, s’ha establert una estratègia per dinamitzar el turisme en base al verd urbà i natural de la ciutat i també al seu potencial cultural i comercial.

Les 14 línies de treball són: Monestir, la icona de Sant Cugat del Vallès, Barcelona i Catalunya; Collserola, el pulmó verd per gaudir i respectar. Parcs urbans, la milla verda; Mercantic, vintage lifestyle. Comerç, cultura i gastronomia van de la mà; Més cultura i LabExperiencePrime SantCugat; Empreses i destinació turística, treballem de la mà; Enfortir el sistema turístic; Promoció de Sant Cugat, màrqueting digital, inspiració i facilitar la venda; Sant Cugat, sostenible i segura; Sant Cugat, Smarts Tourism Destination; Barcelona la nostra unió natural; Atracció de Talent; Famílies i escoles; Turisme esportiu; Governança i la creació d’ una taula participativa - taula de turisme, on el sector públic i privat amb visió turística valorarien assolir e implantar els eixos de treball.