Sant Cugat Empresarial també aposta per l'ampliació de l'aeroport del Prat

No fer-ho, diuen, suposaria un "cost altíssim" provocant la pèrdua de competitivitat i connectivitat del país

NacióSantCugat
02 de juny del 2021
L'Aeroport del Prat, en mans d'AENA
L'Aeroport del Prat, en mans d'AENA | ACN

Bona part dels principals actors del món econòmic i empresarial català aposten per l'ampliació de l'aeroport del Prat. Aquest matí, més de 200 agents econòmics han participat en un acte reivindicatiu a ESADE per reclamar un nou projecte d'ampliació "imprescindible i inajornable" per a la recuperació econòmica del país i la creació de noves oportunitats.

El manifest assenyala que per incrementar la seva capacitat cal construir la terminal satèl·lit ja prevista i l’allargament d’una de les pistes, la qual cosa donarien a l’aeroport un paper destacat de hub intercontinental. Un nou disseny que s'haurà d'acordar entre Aena, la Generalitat, l'Àrea Metropolitana i els consistoris afectats per enviar a les institucions europees "un missatge clar i contundent de consens" en relació amb l'interès públic que justifica l'ampliació. 

Els signants remarquen que "no és pot renunciar a una inversió de 1.600-1.700 milions d'euros en una infraestructura que contribueix al 7% del PIB de Catalunya i que, amb l'ampliació, arribaria a una contribució del 9%". Aquests apunten que no només convertirien Catalunya i Barcelona com a una destinació de turisme sostenible, sinó que suposaria "dinamitzar l'activitat econòmica generant ocupació, atracció i retenció de talent i inversió internacional, elements necessaris per fer realitat altres polítiques posades en marxa per al creixement dels nous sectors econòmics verd i blau". No fer-ho, diuen, suposaria un cost altíssim perdent competitivitat i connectivitat en un món cada vegada més global.

Finalment, les entitats exigeixen una reforma "plenament conciliable" amb el Port de
Barcelona, que permeti el desenvolupament harmònic d’ambdues infraestructures, i que Aena mantingui el compromís de futur amb els aeroports de Girona-Costa Brava i Reus, que a més de la seva mobilitat internacional pròpia, "han d’esser complementaris
al desenvolupament del hub de Barcelona".