Els comuns proposen accelerar la construcció dels intercanviadors de l'R8 a Sant Cugat

Han presentat una Proposició de Llei al Congrés dels Diputats per impulsar el de l'Hospital General de Catalunya, el de Volpelleres i el de Barberà del Vallès

Estació de Rodalies de Sant Cugat.
Estació de Rodalies de Sant Cugat. | Georgina Albreda
Redacció
26 de març del 2021
Els intercanviadors per connectar les línies ferroviàries de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Rodalies de Catalunya són una prioritat pels Comuns. En una roda de premsa aquest divendres al matí a Sant Cugat, el diputat Joan Mena ha anunciat que el seu grup polític ha presentat una Proposició No de Llei (PNL) al Congrés dels Diputats per accelerar l'execució dels intercanviadors de l'R8, dos d'ells situats a la ciutat.

En concret serien el de l'Hospital General de Catalunya (HGC) i el de Volpelleres. Una llarga reivindicació de la ciutat que segons el santcugatenc Ramon Gutiérrez "hauria d'anar lligat a la definició urbanística de la zona de l'estació de Rodalies". Des de Sant Cugat en Comú, consideren que "és important tenir una estació amb més freqüència de pas que connecti el Vallès Occidental amb l'Oriental i el Baix Llobregat".

En aquest sentit, Mena ha atribuït la presentació de la PNL en el marc de "l'aposta pel govern de coalició d'impulsar l'ús del transport públic i desincentivar el transport privat". I ha recordat que el Pla de Rodalies a Barcelona ha passat dels 94 milions d'euros dels governs populars als 433 milions d'euros.

La inversió que calculen pels tres intercanviadors a la comarca: Hospital General de Catalunya, Volpelleres i Barberà és de 30 milions d'euros i apunten que podria gairebé quadruplicar l'ús de la línia R8 passant dels 4.000 als 14.000 usuaris. "L'R8 és l'única línia orbital que no passa per Barcelona", ha insistit Mena.

Una vegada registrada la Proposta No de Llei, els comuns esperen poder-la aprovar en el termini de dos mesos. La proposta, però no determina com i de quina manera s'haurien d'executar els intercanviadors i deixa la porta oberta "a estudiar totes les opcions". "El que no té sentit és que hi hagi dues línies que una passa per sobre de l'altra i no estiguin connectades" ha conclòs Mena.