Societat

Les consultes relacionades amb l'estat d'alarma centren la tasca de l'OMIC durant el 2020

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor valora positivament el seu funcionament ja que seguit amb la seva tasca tot i la situació causada per la Covid-19

per NacióSantCugat, Sant Cugat | 15 de març de 2021 a les 12:00 |
En commemoració del Dia Mundial dels Drets dels Consumidors, avui 15 de març l'Ajuntament de Sant Cugat ha fet públic el balanç del funcionament de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) durant el 2020. 

Tot i les restriccions imposades per la Covid-19, l'OMIC ha seguit en tot moment prestant serveis a la ciutadania. En total, s'han realitzat 2.952 atencions, un 2% menys que el 2019.  Les temàtiques més sol·licitades durant el passat 2020 han estat les relacionades amb el confinament i l'estat d'alarma. Destaquen els subministraments bàsics i telecomunicacions amb un 26%, els serveis turístics amb un 22%, el comerç electrònic amb un 9% i els serveis de reparacions amb un 8%. 


Pel que fa als mitjans d'atenció, un 59% de les reclamacions s'han tramitat de manera electrònica. Durant els mesos de confinament, la majoria de les consultes es van fer a través del correu electrònic i el telèfon. En un 68% dels casos, les reclamacions plantejades han obtingut resposta per part de les empreses reclamades. D'aquestes, el 40% han obtingut respostes favorables pel consumidor. 

Així i tot, Elena Vila, tinenta d'alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç ha assenyalat que "les dades de l'OMIC evidencien que és un servei públic consolidat i que s'ha adaptat a les noves necessitats". Seguint en aquesta línia ha destacat el compromís de l'Ajuntament per seguir "treballant per fomentar un consum responsable i respectuós que garanteixi la protecció i la defensa dels drets dels consumidors”.


El Servei d'Assessoria jurídica de l'OMIC també ha seguit de manera continuada amb la seva tasca. S'han atès 254 consultes telefòniques, de les quals les més comunes han estat relacionades amb el comerç electrònic i els serveis turístics. Per tal de prevenir l'augment de les reclamacions i problemàtiques amb les compres per internet, l'OMIC s'ha adherit a la campanya que la Diputació de Barcelona ha posat en marxa amb motiu del Dia Mundial dels Consumidors. 

 

Participació