FEMVallès proposa la creació de dos nodes a Sant Cugat per connectar els FGC amb Rodalies

La plataforma reclama una visió més estratègica i estructural de la mobilitat a la comarca

Estació de Volpelleres.
Estació de Volpelleres. | Ajuntament de Sant Cugat
NacióSantCugat
11 de febrer del 2021
Actualitzat el 12 de febrer a les 17:13h
FEM Vallès reclama una aposta amb visió estratègica en el Pla de Rodalies de Catalunya per millorar la mobilitat ferroviària a les comarques vallesanes. Una de les reclamacions que més van ressonar des de la plataforma és la creació de dos nodes que permetrien connectar la via R8 de Rodalies amb les S1 i S2 de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). El primer se situaria a l'alçada de l'Hospital General de Catalunya i el segon a la de l'estació de Volpelleres, totes dues a Sant Cugat del Vallès, i requeriria moure les parades de Rodalies fins a la intersecció amb les d'FGC.

El col·lectiu, integrat per membres d'entitats com la patronal Cecot, la Cambra de Comerç de Terrassa o Via Vallès, es va reunir aquest dimecres amb el director del Pla, Pere Macias, en una trobada d'on asseguren sortir-ne satisfets perquè el full de ruta segueix el seu camí, però demanen més implicació.

La reunió telemàtica va servir per conèixer l'evolució del projecte que ha de millorar la mobilitat en tren a l'àrea metropolitana. "S'està avançant en el desdoblament de la línia R3 de Rodalies, en el soterrament de l'R2 a Montcada i Reixac, amb una tercera via i que és una operació complexa, i s'està treballant en dues estacions noves a Terrassa Oest i a Can Llong de Sabadell", explica en declaracions a l'ACN Manel Larrosa, vocal de FEMVallès.

El tren a l'aeroport

Un altre dels elements abordats és la connexió ferroviària amb l'aeroport del Prat. La Generalitat opta per crear una llançadora, mentre que en la reunió Macias s'hauria mostrat partidari d'aprofitar alguna de les línies ja existents i que ja creuen el subsòl de la capital catalana.

"Al·leguen que les línies de Sants estan col·lapsades, i fer emergir una llançadora bloquejaria la via", detalla Larrosa, tot apuntant que utilitzaria la infraestructura ja existent. Sobre la taula hi sumen la veu del territori, que demana que línies com l'R4 s'allarguin per poder anar, per exemple, de Manresa, Terrassa o Sabadell directament a l'aeroport sense baixar del tren.

"El problema és la manca de diàleg entre Adif i la Generalitat, o es posen d'acord o tindrem un mal panorama en detriment del servei", adverteix Larrosa. De la mateixa manera, reclama una millora del plantejament ferroviari per a Catalunya, on no és previst fer trams nous de Rodalies en els propers anys, mentre que a Madrid es preveu crear 60 quilòmetres més de vies.