Sant Cugat posarà en marxa la Zona de Baixes Emissions abans de l'estiu

Serà la segona ciutat de Catalunya en fer-ho efectiu, després de Barcelona

Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat.
Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat. | Aj. Sant Cugat
05 de febrer del 2021
Actualitzat el 27 d'abril a les 11:36h
La Zona de Baixes Emissions (ZBE) de Sant Cugat està cada vegada més a prop de ser una realitat. El govern local té previst posar-la en marxa abans de l'estiu d'aquest any. Així ho ha avançat la comissionada per l'Emergència Climàtica de l'Ajuntament, Alba Gordó, aquest divendres 5 de febrer. Així, Sant Cugat es convertirà en la segona ciutat de Catalunya, després de Barcelona, en fer-ho efectiu. 

Segons ha explicat Gordó, acompanyada de l'alcaldessa, Mireia Ingla, i el candidat d'ERC al Vallès Occidental, Juli Fernàndez, es portarà a aprovació definitiva en el ple del mes de març i després del període d'exposició pública i de publicar-se oficialment al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOFP), ja serà oficial. 

Així doncs, tots els conductors que no tinguin el distintiu de la Dirección General de Tráfico (DGT), no podran circular per la zona del centre de la ciutat, delimitada per la Ronda Nord, el carrer de Sant Crist de Llaceres, el Passeig de Valldoreix i la carretera de Vallvidrera. L'horari d'aplicació serà els dies laborables des de les 7 h a les 20 h. Durant els primers mesos, igual com va passar a la capital catalana, els vehicles que no compleixin amb la normativa no seran sancionats. 

Una moratòria que l'alcaldessa ha fixat fins a finals d'any quan la normativa ja serà d'obligat compliment. Pel que fa a les sancions està previst classificar-les en lleus (fins a 100 euros de multa), greus (fins a 200 euros) i molt greus (fins a 500 euros). A més, es preveu un càrrec del 30% per aquelles persones que siguin reincidents, és a dir, que cometin la mateixa infracció en el termini d'un any.

El passat mes de maig es va aprovar, de manera inicial l'ordenança que regula la Zona de Baixes Emissions a la ciutat. Aleshores el govern va explicar que s'estudiarien algunes mesures o bonificacions tot i que inicialment, l'ordenança no en contempla. El control de vehicles es farà amb càmeres de lectura de matrícules situades a les entrades i sortides de la ciutat. Encara està pendent de determinar el nombre i la seva ubicació exacte.