Menys viatgers i més puntualitat a les línies metropolitanes de FGC durant el 2020

En el marc de la pandèmia, un dels objectius ha estat minimitzar els riscos d'avaria dels trens

Estació de FCG de Sant Cugat.
Estació de FCG de Sant Cugat. | Roger Navarro
NacióDigital
20 de gener del 2021
L'afluència de viatgers a les línies metropolitanes de FGC (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) ha caigut un 48% per la pandèmia de la Covid-19 durant l'any 2020. Durant el 2019 aquestes línies van transportar 91,2 milions de viatgers, que contrasta amb els 47,5 de l'any passat. A la línia Lleida-La Pobla, ha tancat l'any amb 104.697 persones usuàries, prop d’un 42% de la demanda del 2019. 

D'altra banda, l'índex de puntualitat en les línies Barcelona-Vallès ha assolit un 99,61%, davant el 99,48% del 2019, aconseguint un màxim històric. Pel que fa a l'Índex de Control de Qualitat, una eina que mesura objectivament el servei realitzat i quantifica les incidències i afectacions a viatgers, s'ha situat en el 99,12%, assolint el valor més alt de la història, segons FGC.

Segons explica la companyia, al llarg del 2020 i en el marc de la pandèmia, un dels grans objectius ha estat minimitzar els riscos d'avaria dels trens i acotar l'impacte de les incidències, per tal d'evitar aglomeracions de passatgers.