Un error tècnic en les noves apps d'aparcament de Sant Cugat obliga a recuperar BLINKAY

Fins a proper avís, el mètode de pagament es mantindrà temporalment en l'antiga aplicació

Un cotxe estacionat en una plaça de l'àrea verda d'estacionament
Un cotxe estacionat en una plaça de l'àrea verda d'estacionament | ACN
NacióSantCugat
19 de gener del 2021
Les noves aplicacions per facilitar l'aparcament regulat (Aparca a Sant Cugat i AparcarE)  encara no estan disponibles a les plataformes de descàrrega Google Play i Android a causa d'una "incidència tècnica". Les dues apps s'estrenaven aquest dilluns 18 de gener i substituïen l'actual aplicació BLINKAY per finalització del contracte municipal amb el proveïdor. 

No obstant això, a causa d'aquest endarreriment, el consistori ha informat sobre l'allargament del funcionament de l'app Blinkay per mantenir el servei per a les zones d'aparcament regulades durant, com a mínim, una setmana més. 

L'objectiu de les noves app

Els usuaris podran estacionar de manera còmode sense haver de desplaçar-se al parquímetre per pagar. La primera vegada que s'utilitzi, s'haurà d'introduir el mitjà de pagament on es cobraran els imports de les tarifes d'estacionament de forma automàtica. A partir d'aleshores, també podran allargar el temps de l'estacionament sense haver de tornar al vehicle fins al màxim permès, o recuperar els minuts d'aparcament quan no s'ha esgotat el temps.

Encara que no es faci ús de les aplicacions mòbils, els parquímetres generen un codi QR, corresponent a la matrícula del vehicle que, si es conserva per a les properes vegades, permet no haver d'introduir cap dada quan s'utilitzen les àrees d'estacionament regulat. 

Una iniciativa que des de l'Ajuntament consideren més sostenible i amb beneficis mediambientals perquè: es facilita l'estacionament i aprofitament de l'espai públic, es redueix el temps de buscar aparcament, es potencia l'ús del transport públic i s'incita a reduir l'ús del vehicle privat millorant la qualitat de l'aire.