De Barcelona a la porta de la teva empresa: Sant Cugat celebra l'èxit del pilot del bus a demanda corporatiu

L'objectiu és millorar la mobilitat diària de les persones que treballen en àrees geogràfiques on el transport públic que no té una connexió directa

El projecte ha permès estalviar un total de 158 Tn de CO2 a causa del canvi de vehicle privat a transport públic
El projecte ha permès estalviar un total de 158 Tn de CO2 a causa del canvi de vehicle privat a transport públic | Ajuntament de Sant Cugat
NacióSantCugat
29 de desembre del 2021
Actualitzat a les 16:47h
L'Ajuntament celebra l'"èxit" de la prova pilot del bus a demanda corporatiu entre Barcelona i Sant Cugat. Durant els mesos d'octubre i novembre s'ha posat en marxa un nou servei de transport que connecta diversos punts de Barcelona amb un total de vuit empreses del Parc d'Activitats Can Sant Joan. 

Un projecte únic i sense precedents en l'àmbit estatal que ha tingut una "gran acceptació" entre els usuaris i les empreses participants. A més, aquest servei ha permès estalviar un total de 158 tones de CO2, a causa del canvi de vehicle privat a transport públic. 

Aquesta iniciativa, desenvolupada pel consistori vallesà, la consultora d’innovació FACTUAL i l’operador MOVENTIA dins el marc del projecte CommINSAFE (Commuting with Shared Mobility Covid-free) finançat per l’EIT Urban Mobility, té l'objectiu de "millorar la mobilitat diària de les persones que treballen en àrees geogràfiques on el transport públic que no té una connexió directa". 

Durant la prova pilot, s'ha establert un itinerari amb diferents parades de bus a Pl. Espanya, Estació de Sants, Pl. Francesc Macià i en diversos punts de la Via Augusta de Barcelona i les ha deixat a la porta de la seva empresa a Sant Cugat.

L'aplicació del servei NE-MI informa en temps real de la situació del bus i, en cas de no haver usuaris sol·licitants en una parada determinada, el conductor és informat i pot anar directament a la següent per un itinerari més ràpid, millorant substancialment l’eficiència del servei. Els usuaris han valorat el confort, la puntualitat, la funcionalitat de l’aplicatiu i les reserves virtuals amb una mitjana de 4,8 punts sobre 5.

El regidor de Mobilitat José Gallardo explica que la voluntat del projecte és "incentivar  la mobilitat sostenible i segura, apostant perquè totes aquelles persones que agafen el cotxe per anar a treballar passin a ser usuaris del transport públic i el vegin com una alternativa viable i competitiva al vehicle privat".

L'Ajuntament i les empreses operadores ja han anunciat la voluntat de consolidar aquest servei introduint noves rutes i horaris, així com connexions amb altres modalitats de transport no contaminats. 

A més a més, al llarg de la prova pilot s’han assegurat en tot moment unes condicions lliures de Covid gràcies a la integració de la reserva virtual del seient, que ha permès limitar de forma automàtica el nombre d’usuaris i disposar d’una traçabilitat de contactes. Tanmateix, també s’han introduït làmpades de rajos ultraviolats de 222 nm que han permès una desinfecció total de l’aire i de les superfícies quan el bus circulava buit de passatgers.