mobilitat

Nous carrils bici per ampliar la xarxa ciclable de Sant Cugat

Els projectes aprovats, escollits en els pressupostos participatius, tindran un cost de 464.000 euros

per NacióSantCugat, 26 de desembre de 2020 a les 10:00 |
Un ciclista al centre de Sant Cugat | Adrià Costa
Aquesta informació es va publicar originalment el 26 de desembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament ha aprovat dos projectes (valorats en 464.000 euros) per seguir ampliant la xarxa de carrils bici de Sant Cugat, que connectaran tres escoles públiques de la ciutat i uniran els barris de Coll Favà i Can Magí. L'objectiu del govern és continuar impulsant una mobilitat més sostenible i reforçar l'estratègia davant l'emergència climàtica. 

Per una banda, s'impulsarà la creació d’un itinerari per a vianants i ciclistes entre els barris de Coll Favà (avinguda de Francesc Macià) i Can Magí (seguint el traçat de la Ronda Nord, fins a connectar amb el carrer de Joan Amades). Per aquest projecte, que costarà al voltant de 174.000 euros, s'aprofitaran els vials existents que prèviament s'arranjaran, ampliaran o modificaran per tal d'adequar aquest camí segur. Es tracta del projecte més votat (1.430 vots) de la segona edició dels pressupostos participatius 2018-19.


D'altra banda, es connectaran les escoles públiques del Joan Margall amb el centre de la ciutat i Volpelleres; Ciutat d'Alba amb l'estació de Mira-sol i el Turó de Can Mates; i el Gerbert d'Orlhac amb l'avinguda Francesc Macià i el barri de Sant Francesc. 

L’objectiu d’aquestes tres actuacions és garantir l’accés còmode i segur amb bici als centres educatius. D’aquesta manera es pretén fomentar una mobilitat sostenible i el desplaçament autònom dels infants. Alhora aquests recorreguts també facilitaran la mobilitat en bicicleta dels veïns i veïnes.


Els carrils bici, una aposta de ciutat

Aquestes actuacions s’emmarquen en el projecte d’ampliació de la xarxa de carrils bici de Sant Cugat. Cal recordar, per exemple, la posada en marxa de l’Anella de Mobilitat Verda (un recorregut perimetral de 2 quilòmetres pel centre de la ciutat que s’està connectant amb els barris) o la inclusió de 400.000 euros al pressupost 2020 per donar un impuls a la xarxa ciclable de Sant Cugat.


 

Participació