Vila considera la digitalització en català de les pàgines web el «gran repte» del comerç santcugatenc

El castellà predomina com a llengua d’inici tant a les pàgines web com de Facebook

La tinència d'alcaldia de Promció Econòmica i Comerç, Elena Vila
La tinència d'alcaldia de Promció Econòmica i Comerç, Elena Vila | Aj. de Sant Cugat
18 de desembre del 2020
Actualitzat a les 10:37h

El govern local aborda els resultats extrets de l'estudi Ofercat, impulsat per la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Un informe on s'assenyala que tant sols el 54% dels comerciants de Sant Cugat s'adreçen directament a la seva clientela en català i que només el 24,8% de les pàgines web l'utilitzen com a llengua d'inici. 

La tinència d'alcaldia de Promoció Econòmica i Comerç, Elena Vila, assegura que des del servei de comerç estan "molt satisfets" amb els resultats a Sant Cugat, que compta amb gairebé el 90% de la retolació en català. "Unes dades que demostren que es compleix amb la normativa de política lingüística". No obstant això, també ha afegit que l'estudi revela certs punts a la ciutat que cal "millorar".

Vila apunta principalment a les mancances que s'han observat pel que fa a l'adaptació de les pàgines web al català i a l'atenció oral en estabilments regentats per població estrangera. Pel que fa a aquest últim però, explica que s'intueix un "esforç important per adaptar-se a la llengüa del client", ja que les dades s'incrementen del 54% fins al 69% pel que fa a aquells comerciants que canvien de llengua quan es dirigeixen en català. 

No obstant això, la tinenta destaca que "tot allò que serveixi per acompanyar el comerç local perquè pugui oferir un millor servei a la ciutadania, és una prioritat". En aquest sentit, considera que cal potenciar l'ús de la llengua catalana en el comerç, ja que "posa més en valor la proximitat i l'atenció personalitzada". "L'Ajuntament vetllarà pel compliment de la normativa lingüística i seguim oberts a continuar col·laborant amb plans per la promoció del català com hem fet fins ara". 

La socialista relata que ja han estat treballant amb la Fundació .cat perquè els comerços del municipi poguessin disposar del domini online .cat. Tanmateix, també exposa que en tots els serveis gratuïts impulsats pel govern per l'assessorament a comerços i nous emprenedors ja s'ha estat posant el focus per conscienciar en l'adaptació dels continguts web al català. 

"Aquest és el gran repte. Donar un suport específic en el procés de digitalització dels comerços santcugatencs per la traducció al català", conclou Vila insistint en la importància d'adaptar-se a les necessitats del client.