El pressupost de l’Estat reserva dues partides al Quart Cinturó

La Campanya Contra el Quart Cinturó interpel·la els comuns perquè presentin esmenes i retirin les partides

Imatge d'arxiu dels túnels de connexió amb el Baix Llobregat, a Viladecavalls
Imatge d'arxiu dels túnels de connexió amb el Baix Llobregat, a Viladecavalls | Jordi Pujolar
02 de novembre del 2020
El projecte de pressupostos generals de l’Estat de 2021, presentats la setmana passada, inclouen dues partides per al Quart Cinturó, amb una inversió total de gairebé 14 milions d’euros. Es tracta, per una banda, de la connexió entre el Vallès Occidental i el Baix Llobregat i, per l’altra, el projecte de l’estudi informatiu per enllaçar els dos Vallesos.
 
La partida del tram entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls, de 6,2 quilòmetres, és de més de 13,5 milions d’euros, amb previsió d’acabar el 2021. I més de 120.000 euros per acabar de pagar l’estudi informatiu entre Terrassa i Caldes de Montbui, que es va iniciar el 2017 (que s'elevava dins a l'1,1 milions d'euros).

 
L’aposta per aquesta infraestructura es ve repetint en els darrers comptes del govern espanyol, també amb el PP a l’executiu. De fet, l’anunci de la licitació de l’estudi informatiu per unir els dos Vallesos el va fer Ana Pastor, quan era ministra de Foment, després que caduqués la tramitació de l’expedient el 2013. I la inversió en el ramal entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental s’ha repetit en els pressupostos de 2018 i 2019, amb progressiu descens dels recursos: 25 i 19 milions d’euros, respectivament.
 
També en el marc d’aquesta obra, els comptes acordats entre PSOE i Podem tenen una partida per a la connexió amb l’A-2, però des del cantó del Baix Llobregat, a Abrera.
 
El “no” dels comuns
 
La Campanya Contra el Quart Cinturó ha instat En Comú-Podem a negar-se aquestes dues partides, exigint el posicionament “radicalment en contra" així com que "forci la seva retirada”, i és que, tal com ha subratllat, “només hi ha dues setmanes per presentar esmenes parcials”.
 
Ha recordat que els comuns són els “hereus de l’antiga Iniciativa per Catalunya, que ha estat participant històricament” en la iniciativa contra aquesta obra viària i “s’ha mostrat totalment contrària”, també “del model de mobilitat en vehicle privat en què s’inscriu aquest projecte”.