​Sant Cugat trasllada les queixes per la lentitud de les cites d’estrangeria a la subdelegació del govern espanyol

El govern considera que "no aconseguir fer el tràmit genera una situació d’extrema vulnerabilitat entre aquestes persones, ja que per exemple els impossibilita demanar ajuts o fins i tot poder regularitzar la seva situació"

Comissaria de la policia espanyola de Sant Cugat.
Comissaria de la policia espanyola de Sant Cugat. | GSV
NacióSantCugat
19 d'octubre del 2020
L'Ajuntament de Sant Cugat ha posat en coneixement de la subdelegació del govern espanyol les queixes de la ciutadania santcugatenca a la comissaria de la policia espanyola. A principis de setembre es va produir una primera protesta –que s’ha repetit aquest mes d’octubre- per la lentitud de les cites d’estrangeria i per la manca de recursos per tramitar el Número d’Identitat d’Estranger (NIE).

En aquell moment l’alcaldessa Mireia Ingla, el primer tinent d’alcaldia Pere Soler i la regidora de Ciutadania, Gemma Aristoy, van rebre a l’Ajuntament representants del col·lectiu afectat, que va lliurar-los una còpia del manifest amb les seves reivindicacions.

L’equip de govern es va posar a treballar de seguida per tal d’estudiar la situació de la tramitació dels NIE, especialment pel que fa a l’excés de temps d’espera en les cites prèvies com en la gestió dels tràmits.

Aquest fet s’ha posat en coneixement de la subdelegació del Govern de Barcelona i s’ha traslladat la inquietud i el malestar de la ciutadania de Sant Cugat i d’altres localitats que necessiten fer aquest tràmit. Des de l'Ajuntament es consiera que "no aconseguir fer-lo genera una situació d’extrema vulnerabilitat entre aquestes persones, ja que per exemple els impossibilita demanar ajuts o fins i tot poder regularitzar la seva situació". 

Pere Soler, tinent d’alcaldia de Presidència, Hisenda, Serveis Urbans, Mobilitat i Seguretat Ciutadana, considera que "cal posar els recursos que siguin necessaris per tal de revertir la situació. És un problema que no és nou i s’ha aguditzat amb la pandèmia, amb la interrupció del servei i l’acumulació d’expedients”.

El govern de la ciutat remarca que seguirà amb atenció aquesta situació i pressionarà al màxim per poder donar resposta a aquest servei tan necessari per a la ciutadania de Sant Cugat.