04
de setembre
del
2020
Actualitzat
a les
16:56h
L'equip de govern de Sant Cugat exigeix a Sorea el retorn dels diners facturats de més. El tripartit ha expressat la seva preocupació a la concessionària de la gestió de l'aigua a la ciutat, després de rebre queixes ciutadanes en relació amb un "cobrament excessiu" de les darreres factures de l'aigua durant els mesos de confinament.
Segons informa l'Ajuntament, després d'una reunió celebrada aquest divendres, la companyia s'ha compromès a dur a terme un estudi sobre l'afectació de les alteracions d'aquestes factures. A més, també han reclamat que l'empresa realitzi una actuació d'ofici en els casos que el mostreig evidenciï que hi ha hagut una facturació inapropiada.
L'alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla, ha afirmat: “Hem de garantir els drets de les usuaris i les usuàries de la ciutat i que, en cas que hi hagi hagut un greuge, puguin cobrar els diners que van abonar de més. Després de conèixer les queixes, hem demanat una reunió amb Sorea per saber què ha passat amb els cobraments durant el període de la COVID-19. L’empresa ens ha donat les explicacions pertinents i s’ha compromès a analitzar la qüestió amb profunditat”.
El govern ha acordat amb Sorea tornar a reunir-se de cara els propers dies per tal que l'empresa exposi les conclusions del mostreig i les "futures accions a emprendre". La CUP ja havia criticat ahir els "errors i mala gestió" de l'empresa que denunciava que caiessin els sobrecostos de les estimacions imprecises sobre la ciutadania.
Segons informa l'Ajuntament, després d'una reunió celebrada aquest divendres, la companyia s'ha compromès a dur a terme un estudi sobre l'afectació de les alteracions d'aquestes factures. A més, també han reclamat que l'empresa realitzi una actuació d'ofici en els casos que el mostreig evidenciï que hi ha hagut una facturació inapropiada.
L'alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla, ha afirmat: “Hem de garantir els drets de les usuaris i les usuàries de la ciutat i que, en cas que hi hagi hagut un greuge, puguin cobrar els diners que van abonar de més. Després de conèixer les queixes, hem demanat una reunió amb Sorea per saber què ha passat amb els cobraments durant el període de la COVID-19. L’empresa ens ha donat les explicacions pertinents i s’ha compromès a analitzar la qüestió amb profunditat”.
El govern ha acordat amb Sorea tornar a reunir-se de cara els propers dies per tal que l'empresa exposi les conclusions del mostreig i les "futures accions a emprendre". La CUP ja havia criticat ahir els "errors i mala gestió" de l'empresa que denunciava que caiessin els sobrecostos de les estimacions imprecises sobre la ciutadania.