La CUP carrega contra Sorea pels errors de càlcul en les factures de l'aigua durant el confinament

Els anticapitalistes consideren que l'aigua és un bé essencial i que "no hauria d'estar en mans de qui ens estafa durant la pandèmia"

Consum energètic
Consum energètic | Ricard Novella
03 de setembre del 2020
Actualitzat a les 18:44h
La CUP carrega contra Sorea, la concessionària de la gestió de l'aigua a Sant Cugat. La companyia ha informat aquest estiu que revisarà de forma personalitzada les factures de l'aigua emeses durant l'estat d'alarma perquè podrien haver-se produït "errors de càlcul", al no poder realitzar les lectures dels comptadors de forma presencial i optar per fer una estimació del consum respecte al mateix període de l'any anterior per basar-se amb unes dades amb un "comportament similar".

Davant d'aquest anunci, la formació anticapitalista i membre del tripartit de l'Ajuntament de Sant Cugat critica la "mala gestió" de Sorea que fa recaure els sobrecostos sobre la ciutadania. Consideren que retornar els diners només a qui faci la reclamació és "aprofitar-se de totes aquelles persones que no entenen la factura, no miren el detall, delegen i confien que al darrere hi hauria d'haver professionals,...".

Per aquest motiu, els cupaires reivindiquen una gestió municipal del servei per primar el benefici ciutadà per davant del benefici empresarial. "L'aigua és un bé essencial, bàsic per la vida. No ha d'estar en mans de qui ens estafa durant la pandèmia", conclouen.

Sant Cugat en tràmits per la municipalització de l'aigua

L'Ajuntament de Sant Cugat continua caminant per fer que l'aigua sigui pública a la ciutat. Per això, el consistori va posar en marxa un estudi per esbrinar quina és la forma més eficient de prestar el servei. Al mes de maig, Sant Cugat es va adherir a l’Associació de Municipis i Entitats per l’Aigua Pública (AMAP), que té la finalitat de difondre i promoure la gestió íntegrament pública de l’aigua així com donar suport als municipis que vulguin encaminar-se cap a una gestió pública d’aquest servei.