Sorea revisarà de forma personalitzada les incidències en les factures de l'aigua durant l'estat d'alarma

Durant el confinament, la impossibilitat de realitzar les lectures dels comptadors va obligar a la companyia a fer una estimació del consum respecte al mateix període de l'any anterior

Consum energètic
Consum energètic | Ricard Novella
02 de setembre del 2020
Actualitzat a les 18:45h
La concessionària de la gestió de l'aigua a Sant Cugat Sorea revisarà cas per cas les reclamacions i queixes dels usuaris respecte a les factures de l'aigua emeses durant l'estat d'alarma. En el cas d'aquelles pòlisses que tenien identificades amb algun tipus d'activitat restringida directament pel decret -bars, restaurants, hotels, escoles...- es va estimar un consum de 0 m3. 

En la resta de casos, la companyia explica que durant el període de confinament (març-maig), la impossibilitat de realitzar les lectures dels comptadors va obligar-los a aplicar el Reglament del Servei Municipal i fer una estimació del consum respecte al mateix lapse de l'any anterior per poder basar-se amb unes dades amb un "comportament similar". 

Davant d'aquesta estimació i subjecte a desajustos, Sorea s'ofereix a revisar i estudiar cada cas de forma personalitzada per analitzar si s'ha produït errors de càlcul en les factures, i si escau, modificar-les. Fonts de la companyia assenyalen que no es poden fer refacturacions automàticament davant les casuístiques diverses de cada situació. 

Malgrat tot, des de la companyia insisteixen que la incidència ha estat mínima, i que pel moment només han rebut queixes del 0,44% de tots els abonats de Catalunya que superen el milió. Consideren que no es tracta d'un "problema generalitzat" i que el càlcul s'ha ajustat a la realitat en la majoria de casos. 

Per contactar amb la companyia per la revisió de les factures, pots fer-ho a través d'aquest enllaç, per correu electrònic infosorea@sorea.cat o pels telèfons d'atenció al client: 934 953 540 / 900 405 070