ple municipal

La mobilitat, entre les principals queixes que ha gestionat el Síndic de Greuges de Sant Cugat

La sindicatura local ha fet una actuació d'ofici sobre el Tribut Metropolità

per Anna Mira, Sant Cugat | 29 de juliol de 2020 a les 15:00 |
El Síndic de Greuges de Sant Cugat durant la seva intervenció en el ple de juliol. | Sergi Baixas
Aquesta informació es va publicar originalment el 29 de juliol de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’any 2019 el Síndic de Greuges de Sant Cugat ha realitzat 22 actuacions més que l’any 2018 el que representa un augment del 7%. En concret, l'increment es perceb en els assessoraments, que creixen un 29%. "Tenim una ciutadania exigent amb l’administració", conclou el Síndic, Ramon Palacio, en la presentació de la memòria del 2019 el passat dilluns 27 de juliol durant el ple municipal. 

Així doncs, en total durant l'any 2019 s'han fet 146 assessoraments, i 167 queixes, tot i que les admeses han estat 99. En aquest sentit, les principals queixes de la ciutadania s'han centrat en les relacionades amb la qualitat urbana i la mobilitat (30); seguretat ciutadana i via pública (14); urbanisme i projecres (10); salut pública (9); cultura, educació i promoció de la ciutat (9); polítiques socials, habitatges i esports (6); economia, hisenda i recursos humans (10); gestions administratives (7); i responsabilitat patrimonial i impostos i taxes, dues cada una. 


Les queixes traslladades al Síndic de Greuges de Catalunya han estat la manca d’especialistes i les llistes d’espera en els CAP i en la Mútua de Terrassa, d’aquesta última "hem rebut queixes de la situació en urgències i de diagnòstics incorrectes". I també deu casos de desacord  amb les resolucions o manca de resposta de la Generalitat, en sol·licituds i recursos presentats  relatius a prestacions, atorgament de condició de família  monoparental, valoració del grau de discapacitats, o desestimació de denúncies a la inspecció de treball.

En canvi, els assessoraments s'han entrat en temes relacionats amb l'oficina d'atenció al consumidor (42), altres serveis municipals (46) i tramitació de documentació fora de l'àmbit de l'administració (58). 


Entre les actuacions d'ofici que ha fet el Síndic destaquen l'accés al Sant Cugat Centre Comercial a la Guinardera, per sota de l'autopista; la proposta de millora en la tramitació de baixes d’ofici en el padró municipal; una actuació per aclarir i modificar el Tribut metropolità; i una sobre la dilació en l’atorgament de llicències urbanístiques. 

Estava previst presentar l'informe el passat mes de març però el coronavirus ha provocat que s'ajornés fins el juliol. En aquest sentit, Palacio ha avançat que la memòria de l'any 2020 serà molt diferent. 


També van acompanyar a Palacio la Síndica de Sabadell i presidenta del FòrumSD, Eva Abellan, la Síndica de Barcelona, Mª Assumpció Vila, la Síndica de Terrassa, Isabel Marques, la Defensora de Santa Coloma de Gramenet, Pepa Gónzalez, el Síndic personer de Mollet, LLuís Martinez i personal del FòrumSD i les sindicatures.

 

Informe 2019 Sndic Sant Cugat by naciodigital on Scribd

 

 

Participació