L'Anella Verda, en el punt de mira de l'audiència pública

Opositors i crítics han lamentat l'impacte del pla de mobilitat definitiu en el teixit comercial de la ciutat

Una manifestació a favor de la mobilitat sostenible però crítica amb el plantejament de l'Anella Verda
Una manifestació a favor de la mobilitat sostenible però crítica amb el plantejament de l'Anella Verda | Sergi Baixas
28 de juliol del 2020
Actualitzat a les 14:16h
L'Anella Verda, la gran protagonista de l'audiència pública del darrer ple del curs polític. El nou projecte de mobilitat sostenible, que aquest passat divendres es va anunciar que seria definitiu, aixeca polèmiques entre un cantó i altre. Opositors i defensors crítics van agafar el micròfon durant el torn de paraula per defensar les seves postures. 

El primer torn va ser per la Plataforma contra l'Anella Verda, una associació que demana la retirada del projecte. Consideren que no s'ha consultat degudament a la ciutadania ni als comerciants afectats i que tampoc s'hagi fet cap estudi previ sobre les conseqüències. "Un greuge al teixit empresarial de la ciutat", sentencien. Entre el públic s'han aixecat pancartes amb missatges com "Stop, volem ciutat i comerç" o "La gent gran no pot anar en bicicleta".

Per la seva banda, el regidor de Mobilitat José Gallardo ha manifestat la seva obertura a reunir-se amb qui sigui les vegades que faci falta. Gallardo també ha avançat que, respecte al projecte actual, hi haurà canvis per modificar i millorar el projecte com ja s'ha anunciat amb la retirada del carril bici de l'avinguda de Ribatallada. Per la seva banda, l'alcaldessa Mireia Ingla ha senyalat que l'objectiu és "posar al centre a les persones, emmirallant-nos a les ciutats europees". "Demanem paciència", ha apuntat. 

Els directors dels centres de música i dansa Aula de So i Fusió també s'han presentat al consistori per exposar i reivindicar la seva situació i reclamar subvencions econòmiques per part de l'Ajuntament davant la situació crítica en la que es troben arran del període de confinament.  

Tot seguit, ha arribat el torn de la Plataforma No al Tribut Metropolità. La portaveu de l'entitat, Mireia Sanjuan, ha desmentit les acusacions rebudes de ser una plataforma de Cs i ha remarcat que són apolítics que neix de la voluntat de "lluitar contra un tribut inequitatiu, que no té en compte la capacitat econòmica de les diferents realitats de la ciutat. La petició és que l'Ajuntament pagui el tribut amb fons del romanent de tresoreria del consistori. Mentre que des dels partits de govern s'ha valorat revisar el càlcul del tribut o posar en marxa una taula de diàleg amb l'AMB per estudiar possibles subvencions; des de l'oposició s'ha posat l'èmfasi en l'inequitativitat de l'impost en temps de crisi. 

Sanjuan, que tenia preparada la seva intervenció de resum de la situació actual, no ha pogut acabar-la per manca de temps i ha criticat que es trigui 43 dies a convocar una reunió per preparar la taula de treball. "Si no venim a picar vidres, no aconseguim res", ha criticat la portaveu de l'associació de veïns afectats que reclama bonificacions de tarifes socials. Demana a l'equip de govern treballar plegats per aturar el Tribut Metropolità del 2021 al Consell Metropolità per les ordenances fiscals de 2021.

Finalment, els joves de diverses entitats ecologistes han aportat el sí crític a l'Anella Verda, acompanyats d'una manifestació en aquest sentit a les portes de l'Ajuntament. Els activistes reclamen al tripartit que "replantegi" el projecte, ja que s'ha fet de forma precipitada i que perjudica el comerç local. El regidor Gallardo ha agraït el "suport crític" i ha informat que el govern està "obert a escoltar propostes i aplicar modificacions" per millorar el projecte de mobilitat sostenible. Gallardo també ha avançat que l'objectiu és connectar tots els barris de la ciutat a través de carrils bici a mitjà termini i donar propostes alternatives al vehicle privat.