Sant Cugat presenta Cliccat.cat, el nou «marketplace» del comerç de proximitat

Sant Cugat Comerç explica que es tracta d'un "projecte de futur" que afavoreix la digitalització del comerç

Imatge de l'acte de presentació de Cliccat.cat
Imatge de l'acte de presentació de Cliccat.cat | Sergi Baixas
22 de juliol del 2020
Actualitzat a les 15:07h
El comerç de Sant Cugat i d'arreu del país està patint en primera línia l'impacte econòmic que està deixant al seu pas la crisi del coronavirus. Davant d'aquesta situació "complicada", aquest dimecres s'ha presentat el projecte Cliccat.cat, el nou "marketplace" de país a favor del comerç de proximitat. 

La iniciativa, promoguda des de Sant Cugat Comerç i que compta amb la col·laboració de l'Ajuntament, està previst que es posi en marxa a partir de l'octubre i, malgrat ser un projecte amb segell santcugatenc, gràcies a l'impuls d'Hiberus es llençarà alhora arreu del país. 

La presidenta de Sant Cugat Comerç, Aïda Fernàndez, ha explicat durant la presentació de Cliccat.cat que es tracta d'un "projecte de futur" i "útil actualment" perquè afavoreix la digitalització dels comerços en temps de pandèmia. D'aquesta forma, es pretén donar més visibilitat i una alternativa al comerç local en cas que es torni a produir un escenari de confinament. 

Fernàndez també ha detallat que la plataforma funciona amb un sistema de geolocalització que permet a l'usuari trobar els productes i serveis segons la seva proximitat, estenent-se el radi, en cas de ser necessari, a municipis veïns. Una eina digital que permetrà als comerços arribar als seus clients evitant la presencialitat davant d'un possible nou escenari de rebrots. El projecte també comptarà amb un canal de Whatsapp per establir una línia de consulta directa i més personalitzada; i es garantirà el cobrament a les empreses en menys de 24 hores després de la compra online.

"La compra de proximitat i de km0 per Internet, també és possible"

Durant els propers dies es donarà el tret d'una campanya de difusió de Cliccat.cat que comptarà amb el suport del consistori; que anirà acompanyat d'un procés de captació per part de Sant Cugat Comerç perquè els establiments s'hi adhereixin. Els primers quatre mesos, formar part del "marketplace" serà gratuït, però acabat el termini inicial s'haurà de pagar una quota mensual de 24 euros o 39 euros, segons s'hi s'està associat a Sant Cugat Comerç o no.

Per la seva banda, la tinència d'alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç, Elena Vila, ha agraït la iniciativa de Sant Cugat Comerç per impulsar aquest nou instrument que té en compte al conjunt del teixit comercial de la ciutat. Vila ha assenyalat que aquesta eina demostrarà que "la compra de proximitat i de km0, per Internet també és possible". Per aquest motiu, la tinenta d'alcalde ha anunciat que l'equip de govern ampliarà el servei de formació gratuït a la digitalització de comerços al qual durant els darrers mesos ja s'han apuntat una vuitantena de companyies de la ciutat. 

La nova eina digital d'àmbit català dirigida al petit comerç, que està previst que s'estreni a la tardor, aglutinarà un total d'11.000 establiments comercials de 90 associacions d'arreu de Catalunya per facilitar la venda en línia.