Avui comencen els talls de trànsit de diumenge en dues avingudes de la ciutat

La mesura coincideix amb la posada en marxa de la polèmica anella verda i pretén donar resposta a les noves necessitats de distància social per garantir la seguretat de vianants

El regidor de Mobilitat, José Gallardo, explica els canvis previstos a Sant Cugat.
El regidor de Mobilitat, José Gallardo, explica els canvis previstos a Sant Cugat. | Sergi Baixas
Sergi Baixas / Anna Mira
21 de juny del 2020
Actualitzat a les 10:04h
L'Ajuntament de Sant Cugat segueix amb la voluntat de pacificar carrers de trànsit per garantir el distaciament social de la ciutadania i apostar per un model de mobilitat més sostenible prioritzant el pas de vianants i de bicicletes. L'última mesura del govern santcugatenc passa per tallar la circulació de vehicles per la rambla del Celler i l'avinguda de Cerdanyola. 

En concret, els talls de trànsit es faran cada diumenge des de les 9 h i fins les 20 h en els trams entre la plaça del Celler i carrer Francesc Moragas, pel que fa a la rambla del Celler i el tram entre el carrer Borrell i l'avinguda Torreblanca, a l'avinguda Cerdanyola. Aquestes últimes modificacions al sistema viari de la ciutat s'aniran complementant amb més projectes dirigits en el mateix sentit durant les pròximes setmanes. 

En una visita en un dels carrers que quedarà totalment habilitat per a vianants, el regidor de Serveis Urbans, Mobilitat i Transport, José Gallardo, ha assegurat que els talls puntuals de carrers es fan "perquè que la ciutadania pugui ocupar i gaudir de l'espai públic de la ciutat". 

La mesura coincideix amb la posada en marxa de la totalitat de l’anella de mobilitat verda, que des de la seva implantació, ha generat rebuig per una part dels comerciants. De fet, en una conversa aquest dimecres amb NacióSantCugat, des de l'Associació Sant Cugat Comerç consideren que s'ha demostrat que és "ineficient i ineficaç".

Davant de les crítiques que l'equip de govern va presentar el nou model de mobilitat de manera informativa més que de debat amb els diferents actors afectats, Gallardo reconeix que el projecte de l'Anella Verda ja estava "més o menys decidit". El regidor defensa que hi havia certa pressa per actuar ràpid perquè "estem davant d'una situació anormal" i afirma que en una altre escenari sí s'hagués pogut dissenyar el pla amb més temps. Malgrat tot, afirma que des de l'Ajuntament es va decidir obrir un portal perquè tothom pogués presentar les observacions pertinents per tal de millorar el projecte amb l'bjectiu de buscar el màxim consens i diàleg amb les diferents parts implicades.  

Gallardo diu que el projecte de l'Anella Verda és una prova pilot i durant les properes setmanes es veurà què funciona i el què no, amb l'opció real de retirar les modificions si esdevenen "punts conflictius". "Hem començat per la part més complicada, que era la del centre, i ara l'objectiu és ampliar l'anella verda cap a enfora", ha afirmat el regidor de Mobilitat. 

En aquest sentit, Gallardo ha reiterat que l'Anella Verda és una iniciativa que va més enllà de garantir el distanciament físic i de potenciar una mobilitat alternativa i sostenible al centre. "Volem ampliar aquest model a altres zones del nostre municipi perquè no sigui una anella aïllada i millorar la connexió ciclable amb altres barris i districtes”. En aquest sentit, Gallardo ha demanat "comprensió" a la ciutadania perquè s'adaptin dintre de les seves possibilitats als seus hàbits de mobilitat. 

Oberts a modificacions 

La regidoria de Serveis Urbans posa a prova la nova mobilitat de l’Anella Verda i deixa la porta oberta a possibles modificacions. En aquest sentit, s’està estudiant el millor encaix de les zones de càrrega i descàrrega per a comerços, així com l’ampliació dels carrils bici per connectar amb altres zones, la pacificació del trànsit a la resta del municipi i la creació de més espais per a vianants.

Les obres d’adequació, que es van iniciar el 21 de maig, ja estan gairebé acabades i només queden finalitzar actuacions a l’avinguda de Lluís Companys i al carrer Àngel Guimerà. Està previst que en qüestió de dues setmanes, vianants i bicicletes ja podran circular amb seguretat al llarg dels 2 km que formen els carrils habilitats als carrers de Lluís Companys, Àngel Guimerà, Rambla de Ribatallada,  Pla del Vinyet, avinguda de Gràcia, Francesc Moragas i Rius i Taulet.

Així segons l'Ajuntament, es garanteix així que la ciutadania pugui moure’s de forma segura mantenint les distàncies recomanades i donant prioritat als desplaçaments a peu i als mitjans de transport sostenible.

Hi haurà ampliació 


​​
​​
​​