El govern de Sant Cugat aprova amb un 5,1 la gestió durant la crisi del coronavirus

Les dades també revelen que la valoració dels serveis socials és 7 sobre 10

Equip de govern de Sant Cugat.
Equip de govern de Sant Cugat. | Aj. Sant Cugat
18 de juny del 2020
Actualitzat a les 16:13h
La gestió de la crisi del coronavirus ha obligat al nou govern tripartit de la ciutat a gestionar una de les situacions més complicades dels últims anys. Una gestió moltes vegades a contrarellotge per donar resposta a les necessitats dels santcugatencs. 

En una onada extraordinària de l'observatori sociològic que ha impulsat l'Ajuntament, els santcugatencs han aprovat la gestió del govern tripartit amb un 5,1 sobre deu. Tot i una nota justa, supera la que han posat als governs de la Generalitat (4,9) i de l'Estat espanyol (3,8) punts. 

El mostreig de 915 enquestes es va fer entre el 6 i el 22 de maig durant les fases 0 i 0,5 i és la primera vegada que es fan totalment en línia. Les dades també revelen que la valoració dels serveis socials és 7 sobre 10 tot i que el 37% confirma tenir-ne coneixement. 

Dels enquestats el 38,2% confirma que alguna vegada ha utilitzat els serveis socials de l'Ajuntament dels quals el 6,8% ho ha fet per primera vegada durant la Covid-19. No obstant això, el 59,7% han respost que no coneixen ningú del seu entorn que els hagi utilitzat alguna vegada. El 70,9% ja els havia utilitzat abans del coronavirus i el 85,2% considera que són totalment necessaris.

Durant la roda de premsa de presentació de les dades, el regidor de Participació i Barris, Marco Simarro, ha afirmat que "caldrà multiplicar els esforços" però que es mantindrà "l'enfocament de les polítiques del govern actual, que hem posat les polítiques socials al centre". 

No obstant això gairebé el 60% dels enquestats reconeixen que no sabien de l'existència del pla de xoc municipal per fer front a la crisi del coronavirus. Però dels que el coneixien, el 35% n'han fet una valoració positiva. 

Pel que fa a les propostes per millorar, es menciona en primer lloc les ajudes a les persones i entitats més necessitades seguida de millorar la informació i la comunicació així com reforçar la sanitat pública i altres serveis essencials. 

Percepció ciutadana entorn la Covid-19 a Sant Cugat by naciodigital on Scribd