Les famílies ateses per Càritas Sant Cugat augmenten un 85% des de l'inici de la pandèmia

Per aquest motiu, l'ONG ha reactivat la campanya "800x10" per garantir l'abastiment d'aliments

Està previst que el menjador social pugui tornar a obrir a partir de la fase 2
Està previst que el menjador social pugui tornar a obrir a partir de la fase 2 | Càritas
Sergi Baixas
04 de juny del 2020
Actualitzat a les 16:47h
La crisi del coronavirus ha afectat de ple a Càritas de Sant Cugat, en concret pel que fa al servei de repartiment d'aliments del Recer, l'espai que acull i reparteix menjar a persones vulnerables. En aquest sentit, la precarietat laboral i l'augment de l'atur està portant a moltes famílies a demanar ajuda.

La xifra de famílies ateses per l'organització des de l'inici de la pandèmia s'ha disparat. Actualment s'ha passat de 268 famílies a 498 (+85%) i de 651 persones a 1136 (+74%). Davant d'aquesta crescuda, Càritas ha reactivat la campanya "800X10" que té com a objectiu trobar 800 persones o famílies que puguin aportar 10 euros cada mes.

Els diners serviran per comprar els aliments que fan falta per complementar els que ja arriben per part de donacions, comerços locals, Mercabarna, el banc dels aliments de Catalunya i ajudes europees. Les persones que s'hi vulguin sumar a la iniciativa ho poden fer aquí.

Les cistelles que reparteix Càritas a cada família tenen un assortit d’aliments de primera necessitat com llet, oli, farina, arròs, llegum o tonyina i productes frescos com ous, pollastre i verdures. A més de repartir els aliments bàsics necessaris, Càritas també els dona suport a través del programa laboral i ja s’han aconseguit 13 insercions laborals en el sector de la neteja i 4 en l’àmbit del servei domèstic.

Durant l’evolució del desconfinament Càritas seguirà vetllant per acompanyar les famílies en les seves necessitats i anirà recuperant tots els serveis en funció de les mesures de seguretat marcades a cada fase del desconfinament.

Al llarg d'aquestes setmanes, l'entitat ha mantingut el seu servei d'atenció telefònica i per mitjans tecnològics i, presencialment, en el Recer, amb el repartiment d'aliments del Rebost i el seu servei de dutxes i bugaderies. També està previst que a partir de la fase 2 es pugui obrir novament el menjador social.


​​
​​​
​​​​
​​​​​