JxSTC critica la «triunilateralitat» del govern per la implementació de l'Anella Verda

El partit de l'oposició lamenta que no s'hagi informat ni fet partícip a la ciutadania en el disseny de la mesura

Obres d'adequació al carrer Francesc Moragas per la nova Anella Verda
Obres d'adequació al carrer Francesc Moragas per la nova Anella Verda | Sergi Baixas
02 de juny del 2020
Sant Cugat inaugurarà en els propers dies una nova anella de mobilitat verda per adaptar els carrers a les noves necessitats de distanciament social necessari durant el període de desconfinament. Una mesura que eixamplarà els carrers i carrils bici del nucli urbà per potenciar una mobilitat més sostenible i de millora de la qualitat de l'aire a la ciutat.

Així serà l'anella verda de mobilitat de Sant Cugat. Foto: Aj. Sant Cugat


Junts per Sant Cugat però, critica que l'equip de govern hagi pres aquesta decisió de forma "triunilateral". El principal partit de l'oposició assegura que està d'acord en prendre accions "valentes"; però també "ben planificades, compartides amb la ciutadania i amb els sectors més implicats i a ser possible consensuades", remarquen. 

En aquest sentit, diuen que desconeixen com s'ha analitzat l'impacte de la implementació d'aquesta mesura enmig de la crisi sanitària i econòmica derivada del coronavirus recordant la valoració positiva d'entitats com l'Assemblea de la Bici i l'oposició frontal de Sant Cugat Comerç, Sant Cugat Empresarial i l'Associació de Restauradors.

Des de JxSTC manifesten que s'ha d'aconseguir l'"equilibri necessari" per garantir les distàncies recomanades i les accions perquè cap empresa tanqui"; i rebutgen l'argument de "ja ens acostumarem en uns mesos, sense dades objectives". També lamenten que el govern no hagi utilitzat els espais de participació existents per poder parlar-ne i no haver implementat una campanya informativa de cara a la població. "Esperem que aquesta anella verda no s'acabi convertint en la muralla verda", sentencien. 

Les actuacions previstes són les següents: 

- Rambla Ribatallada: es reservarà el carril dret de circulació per ampliar la vorera i tenir més espai i evitar conflictes amb les bicicletes del carril bici.
- Pla del Vinyet: s’elimina el carril del costat sud i s’hi crea un carril bici bidireccional per connectar el carril bici d’Av. Gràcia i Ribatallada amb la resta de Pla del Vinyet.
- Avinguda de Gràcia i Francesc Moragas entre Pla del Vinyet i Rbla. Celler: s’elimina el carril d’estacionament i, en el seu lloc, s’hi inclou el carril bici.
- Carrer de Francesc Moragas, entre Rbla. Celler i Quatre Cantons: s’elimina el carril de circulació esquerra, és a dir d'aparcament, i s’hi crea un carril bici bidireccional.
- Avinguda Rius i Taulet, entre Quatre Cantons i Lluís Companys: en els trams que tenen aparcament s’elimina l’aparcament i un dels dos carrils de circulació. En el seu lloc es crea el carril bici bidireccional.
- Avinguda Lluís Companys s’elimina el carril esquerre i en el seu lloc es crea un carril bici de pujada (en el sentit contrari dels vehicles). En el sentit de la marxa les bicicletes compartiran l’espai amb els vehicles a 30 km/h.
- A la sortida del túnel de Lluís Millet s’obligarà els vehicles a girar a la dreta cap a Villà. El carrer d’Àngel Guimerà quedarà amb un trànsit residual de veïns i es compartirà amb les bicicletes a 30km/h.