L'Assemblea de la Bici presenta un recull de propostes tàctiques «abans no sigui massa tard»

L'entitat reclama aprofitar el desconfinament per dur a terme una redistribució de l'espai viari "més justa i equitativa"

L'entitat senyala que aquests canvis s'haurien de fer durant aquestes setmanes de "calma" abans que es reprengui la normalitat
L'entitat senyala que aquests canvis s'haurien de fer durant aquestes setmanes de "calma" abans que es reprengui la normalitat | Adrià Costa
06 de maig del 2020
Actualitzat a les 12:52h
L'Assemblea de la Bici ha presentat a l'equip de govern un document amb actuacions concretes per a la promoció de la bicicleta com a mitjà de transport segur i sostenible durant el període de desconfinament i aprofitar l'ocasió per dur a terme una redistribució de l'espai viari "més justa i equitativa". Així doncs, des de l'entitat santcugatenca senyalen que aquests canvis s'haurien de fer durant aquestes setmanes de "calma" abans que es reprengui la normalitat tant per protegir la salut de les persones, prevenir un possible col·lapse en la mobilitat de la ciutat com salvaguardar el medi ambient. La voluntat és aconseguir que la bicicleta esdevingui una "alternativa real, sanitàriament segura i ecològica".

Com a mesures estructurals "urgents" reclamen l'ampliació de l'espai destinat a vianants i bicicletes en diversos punts de Sant Cugat. L'entitat apunta a la pacificació de carrers residencials; i millorar les àrees de l'eix de l'estació de FGC de Sant Cugat amb la zona de Can Cadena de Valldoreix, l'eix de la Rambla Ribatallada o l'eix Lluís Companys entre d'altres. També senyalen la necessitat de reforçar els accessos intermunicipals garantint itineraris ciclables còmodes i segurs i accelerar les gestions per desenvolupar un projecte d'arranjament que inclogui la circulació de bicicletes.

Actuacions "estratègiques"

Per altra banda, l'Assemblea de la Bici insisteix a realitzar altres actuacions de caire "estratègic" com ara aprovar una nova ordenança de la bicicleta que la defensi i l'empari jurídicament; establir la Zona 30 al conjunt de la ciutat per reduir i controlar la velocitat; i fomentar la policia de proximitat amb bicicleta, ja que permetria al cos donar una imatge de proximitat a la població i un coneixement de primera mà de la problemàtica ciclista.

Des de l'Assemblea de la Bici, asseguren que es posen a disposició del govern per consensuar tècnicament, no només les actuacions proposades en el manifest, sinó altres que es puguin proposar sempre que siguin compatibles amb la millora de l'espai públic i amb els objectius ambientals amb els quals l'Ajuntament es va comprometre a través de la Declaració d'Emergència Climàtica.