28
d'abril
del
2020
L'Arxiu Municipal de Sant Cugat ha presentat avui un projecte per ajudar a organitzar els documents fotogràfics que tinguem a casa, Arxiu a casa, per tal de tenir ben ordenat el patrimoni particular.
En un seguit d'infografies, l'Arxiu dona alguns consells per dedicar un temps en aquests dies de confinament a organitzar les fotografies convencionals que guardem a casa nostra. Primer de tot, rentar-se les mans i utilitzar guants de nitril, escollir un espai net i endreçat per treballar còmodament, i on sigui possible no deixar les fotografies exposades a la llum.
Les fotografies s'han d'agafar amb les dues mans i pels marges per evitar deixar-hi empremtes, i l'Arxiu recomana que, en cas de necessitar fer-hi alguna anotació, es faci a la funda o l'embolcall, o si no a la part posterior, evitant fer-ho sobre la imatge i fent servir un llapis suau. Per treballar sobre la superfície, també aconsella posar una cartolina blanca i evitar tenir-hi bolígrafs i retoladors.
Un cop preparat l'espai de treball, s'ha d'aplegar tot el material fotogràfic (àlbums, fotografies soltes, diapositives...) i també la documentació relacionada, com ara recordatoris, anotacions, albarans o sobres originals, que donen el context per organitzar-les, i sempre s'ha de respectar l'ordre original.
Respecte a l'organització, l'Arxiu recomana no tenir pressa i decidir si es volen organitzar els records per anys o per temes, però sempre intentant no barrejar, per exemple, fotografies que siguin d'altres persones.
En un seguit d'infografies, l'Arxiu dona alguns consells per dedicar un temps en aquests dies de confinament a organitzar les fotografies convencionals que guardem a casa nostra. Primer de tot, rentar-se les mans i utilitzar guants de nitril, escollir un espai net i endreçat per treballar còmodament, i on sigui possible no deixar les fotografies exposades a la llum.
Les fotografies s'han d'agafar amb les dues mans i pels marges per evitar deixar-hi empremtes, i l'Arxiu recomana que, en cas de necessitar fer-hi alguna anotació, es faci a la funda o l'embolcall, o si no a la part posterior, evitant fer-ho sobre la imatge i fent servir un llapis suau. Per treballar sobre la superfície, també aconsella posar una cartolina blanca i evitar tenir-hi bolígrafs i retoladors.
Un cop preparat l'espai de treball, s'ha d'aplegar tot el material fotogràfic (àlbums, fotografies soltes, diapositives...) i també la documentació relacionada, com ara recordatoris, anotacions, albarans o sobres originals, que donen el context per organitzar-les, i sempre s'ha de respectar l'ordre original.
Respecte a l'organització, l'Arxiu recomana no tenir pressa i decidir si es volen organitzar els records per anys o per temes, però sempre intentant no barrejar, per exemple, fotografies que siguin d'altres persones.