coronavirus

Sant Cugat engega un servei de mediació per facilitar la reobertura d'establiments entre propietaris i arrendataris

L’objectiu és promoure la comunicació i trobar una fórmula que beneficiï ambdues parts amb un acompanyament professional especialitzat

per NacióDigital, Sant Cugat | 15 d'abril de 2020 a les 19:22 |
Reixes baixades en un comerç tancat per la pandèmia. | Adrià Costa
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 d'abril de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

L'Ajuntament engega un nou servei de mediació per afavorir l'acord i arribar a punts de consens entre propietaris i arrendataris per facilitar la reobertura d'establiments que s'han vist obligats a cessar total o parcialment l'activitat a causa del coronavirus. 

Segons el consistori, atès l'escenari sanitari i econòmic actual, és molt important trobar una solució entre les parts implicades. Per aquest motiu, per les situacions en què la negociació no hagi estat possible, l'Ajuntament ofereix aquest servei a través de l'Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE) per tal de promoure la comunicació i trobar una fórmula que beneficiï ambdues parts amb un acompanyament professional especialitzat.



El servei de mediació s’ofereix a propietaris de locals comercials i oficines i als seus arrendataris (persones autònomes i microempreses amb menys de deu treballadors) amb establiment a Sant Cugat.


La tinència d'alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç, Elena Vila, explica que, amb l'objectiu de minimitzar l'impacte i donar suport al teixit econòmic de la ciutat, l'equip de govern ha anat prenent una sèrie de mesures i accions per pal·liar les conseqüències de la pandèmia. Vila assegura que totes aquestes mesures que ara impulsaran per valor de més de tres milions d'euros, aniran "enfocades a consensuar i treballar un pla de reactivació econòmica" consensuat per la Taula d'Emergència Econòmica Local.

Com es pot sol·licitar el servei?


Les persones interessades s’hauran d’adreçar a l’OAE com ho fan habitualment, a través del formulari web i l’equip tècnic els atendrà al més aviat possible.

L’OAE atén 80 consultes relacionades amb el coronavirus

Des de l'administració local recorden que des de finals de març, l'Oficina d'Atenció a l'Empresa disposa d'assessorament personalitzat per informar, orientar i donar suport en la gestió de totes les mesures que s'han fet públiques a nivell local, autonòmic i estatal per combatre la crisi provocada per la pandèmia.


Durant aquest període, l'OAE ha atès més de 80 consultes sobre qüestions com  l’ajornament de tributs, els ajuts per a autònoms de la Generalitat de Catalunya, la prestació extraordinària per cessament d’activitat o els Expedients de Regulació Temporals d’Ocupació (ERTO).









 

 

Participació