Sostenibilitat

Aquestes són les 10 línies d'actuació estratègiques de l'Assemblea de la Bici a Sant Cugat

L'organització pretén convertir la bicicleta en un mode de transport prioritari i funcional per a desplaçar-se per la ciutat

per Sergi Baixas , 28 de febrer de 2020 a les 11:15 |
Un ciclista al Monestir de Sant Cugat | Adrià Costa
Aquesta informació es va publicar originalment el 28 de febrer de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Assemblea de la Bici Sant Cugat aplega un recull de 10 línies d'actuació per prioritzar l'ús de la bicicleta a la ciutat. L'entitat té com a objectiu convertir la bicicleta en un mode de transport prioritari i funcional per a desplaçar-se pel municipi. Una organització que aglutina tant a usuaris de la bicicleta a títol individual, com a entitats, botigues de bicicletes i tècnics vinculats al món de la mobilitat que comparteixen la necessitat d'avançar cap a una ciutat 100% ciclista.


Així doncs, durant la manifestació de la setmana passada convocada per Fridays For Future Sant Cugat i a la qual li van donar suport, van presentar una sèrie de punts estratègics que ha d'emprendre l'Ajuntament per assolir aquest objectiu. No obstant, també reconeixen el "compromís" institucional del nou equip de govern valorant positivament les trobades recurrents amb membres de l'administració local per estudiar les diverses propostes presentades i començar a posar fil a l'agulla tan bon punt es doni llum verda als pressupostos municipals.


Les línies d'actuació

Algunes de les principals demandes donen voltes al voltant de la difusió constructiva per l'ús quotidià de la bici a través de campanyes pedagògiques en positiu i la seva promoció des dels centres educatius. Tanmateix afegeixen que articular una xarxa ciclable bàsica a "curt termini" amb connexions entre els diferents barris i el centre de la ciutat que senyalitzi la cohabitació entre vianants i bicicletes és essencial.


L'Assemblea també destaca alhora la importància d'articular una xarxa ciclable intermunicipal que connecti amb els municipis veïns, especialment Rubí, Cerdanyola i Bellaterra per donar una alternativa real sostenible al vehicle privat. Així doncs, també demanen facilitar la intermodalitat amb el transport públic mitjançant mesures com per exemple, millorar l'espai destinat per a bicicletes dins els trens o crear més aparcaments segurs de bici a les estacions de FGC i al conjunt de la ciutat segons la demanda ciutadana.

També en són dos punts destacats la creació d'incentius per a la mobilitat en bici a la feina o la promoció de la distribució de missatgeria i mercaderies al centre de Sant Cugat en bicicleta. 





 

 

Participació