Sabadell crea un Reglament d'emergència habitacional

El procés s'ha universalitzat i compta amb novetats en els criteris d'admissió de sol·licituds | S'aprovarà aquest dijous en el ple de desembre

Gabriel Fernàndez i Glòria Rubio, en la presentació del Reglament
Gabriel Fernàndez i Glòria Rubio, en la presentació del Reglament | Albert Segura
19 de desembre del 2016
Actualitzat a la 13:31h
L'Ajuntament de Sabadell ha decidit crear un Reglament municipal d’adjudicació d’habitatges per emergències econòmiques i socials, que es durà a ple el proper dijous amb la previsió que s'aprovi. El text modifica aspectes dels reglaments que hi havia fins ara per tractar l’emergència social, i suposa una ampliació i posada al dia del IV capítol del Reglament de registre de sol·licitants.

La redacció del Reglament es duu a terme per donar resposta a les emergències socials que es registren a la ciutat, entre elles els problemes amb què es troben les famílies que no disposen d’ingressos o que són molt baixos, un supòsit que els exclou a dia d’avui de participar en el procés. “La normativa actual lligava de mans els tècnics perquè no donava l’oportunitat de donar resposta a aquests casos”, apunta el regidor d’Acció Social, Gabriel Fernàndez.
 
Entre les noves situacions que es contemplen en el Reglament hi ha la inclusió de situacions com la de família desnonades en precari o el risc imminent de pèrdua de l’habitatge, i a la vegada es redueix el termini d’empadronament requerit als sol·licitants. També s’adapten els criteris a allò que estableix la Llei 24/2015 i es fa una revisió de la Renda cada sis mesos, donat que la situació econòmica de les famílies pot variar en aquest temps.
 
“Fem una universalització de l’accés al recurs, perquè tothom qui vulgui pugui sol·licitar l’ajuda, tot i que el propi procés determinarà si compleix els criteris establerts”, explica la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Glòria Rubio. En el nou text també s’incorpora un nou règim de faltes tipificades en cas de trencament dels criteris aplicats, així com una protecció especial de cara als menors en situació de risc.
 
256 habitatges cedits a emergència social
 
Actualment, Sabadell disposa d’un total de 256 habitatges cedits a emergència social, una xifra que es vol incrementar. D’aquests, 172 corresponen a Vimusa i a SBD Lloguer Social, 73 de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, 9 d’entitats financeres. A més, n’hi ha 17 més que corresponen a habitatges cedit a entitats socials.