Josep Ayuso vol redefinir l’urbanisme amb un Fòrum Ciutadà

La interconnexió viària i ferroviària comparteixen protagonisme amb el creixement de la ciutat | Aposta pel Quart Cinturó i el Túnel d’Horta mixt

Albert Segura
06 de maig del 2015
Actualitzat a les 15:39h
Josep Ayuso amb Carlos Corcuera i Sergi Espinosa
Josep Ayuso amb Carlos Corcuera i Sergi Espinosa | Norma Vidal

Josep Ayuso amb Carlos Corcuera i Sergi Espinosa. Foto: Norma Vidal


El candidat del PSC a l’alcaldia, Josep Ayuso, vol que el futur urbanístic de la ciutat es defineixi a partir del quòrum institucional amb les entitats i la ciutadania. L’alcaldable socialista aposta per un model d’habitatge equilibrat, explorant les zones aptes per al creixement de la ciutat. El full de ruta passa per una millora de les connexions viàries i ferroviàries, sobretot amb Terrassa i Granollers amb el Quart Cinturó i amb tren, i amb Barcelona a través del Túnel d’Horta, apte per a cotxes i tren.
 
Les propostes són a 15 o 20 anys vista, un paquet de mesures que han de permetre cosir la ciutat amb el territori però a la vegada créixer de manera coherent amb les necessitats del municipi. “Cal la col·laboració entre ciutadans i grans operadors, amb la indústria, les associacions de veïns i la societat civil”, ha explicat Ayuso. Per això les propostes s’han de poder desenvolupar a partir d’un Fòrum Ciutadà, on es determinin les necessitats i es redefineixin els eixos estratègics de la ciutat.
 
Les mesures que proposa Ayuso es centren, en matèria d’infraestructures, en aprofitar l’acabament de les obres dels Ferrocarrils de la Generalitat per projectar amb la Generalitat el soterrament de les vies a Gràcia – Can Feu, remodelar l’estació de Rodalies del centre, o crear-ne una de nova a Can Llong – Castellarnau. També aposta per reactivar l’Orbital Ferroviari per connectar amb Granollers i impulsar l’estació intercanviador a Cerdanyola per connectar les línies R4 i R8.
 
El tren també hauria de servir per anar a Barcelona a través del Túnel d’Horta, que també hauria de permetre el pas de cotxes. En l’àmbit viari també creu necessari ampliar el ramal de connexió entre les autopistes C-58 i AP-7. Pel que fa als accessos a Sabadell, vol millorar l’entrada pel sud, per Gràcia – Can Feu i pacificar la Gran Via perquè sigui una via urbana, un cop la ronda Oest connecti amb la ronda Nord en el tram del Quart Cinturó que permeti l’accés directe a Castellar del Vallès.