Castellar crearà una comissió per estudiar la internalització dels serveis públics

Començarà a treballar el mes de gener de 2017 i analitzarà la situació actual dels contractes externs de l'Ajuntament

per Redacció, 11 de novembre de 2016 a les 10:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de novembre de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els grups municipals de l’Ajuntament de Castellar van dur a terme ahir una reunió prèvia per constituir una comissió que analitzi la internalització dels serveis públics municipals. Aquest  òrgan, de caràcter temporal, es crearà el mes de gener i estarà format en una primera fase per l’alcalde, el regidors delegats en matèria d’hisenda i contractació i un representant de cada grup municipal, a més del secretari de l’Ajuntament. En una segona fase, també s’incorporaran la intervenció, els tècnics municipals dels àmbits que hagin de ser objecte d’estudi i tècnics externs proposats per cada grup municipal.

La trobada va servir per posar damunt la taula les actuacions realitzades en els darrers anys en matèria de gestió de serveis municipals per part d’administracions públiques. Així, l’any 2009, l’Ajuntament va delegar a la Diputació de Barcelona els serveis de gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic. 

 
L’any 2015, es va crear una plaça de tècnic superior en dret, que ocupa el lloc de treball de cap d’unitat Jurídica Administrativa, que va permetre absorbir diversos contractes externs d’assistència jurídica i d’assessorament en matèria urbanística. 

 
Aquest 2016 s’ha formalitzat un conveni de cooperació interadministrativa entre els ajuntaments de Barberà, Castellar i Sabadell per prestar el servei auxiliar de grua i també s’ha delegat al Consorci Besòs Tordera, de titularitat pública, el servei de sanejament en alta. 
 
Finalment, està previst que l’1 de gener de 2017 es creï una plaça d’informàtic que permetrà finalitzar un contracte de serveis de formació en matèria de tecnologies de la informació i comunicació.
 
Contractes externs
 
Durant la reunió també es va posar damunt la taula la situació actual dels contractes externs més significatius de l’Ajuntament. Entre aquests, destaquen els següents: recollida de residus i neteja viària; manteniment de l’enllumenat públic; abastament d’aigua potable; clavegueram; gestió integral dels espais verds municipals; neteja d’edificis, equipaments públics i centres docents; escoles bressol El Coral i Colobrers; aparcament subterrani de la plaça Major i les zones blaves; o instal·lacions esportives de Puigverd, de l’Aire-Sol D i del Casino del Racó.
 

 

Participació